پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون از صادرات محصولات آزمایشگاهی حمایت کرده‌ایم، اما بنا داریم که از صادرات صنعتی محصولات شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

شعارسال: سورنا ستاری امروز در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران عنوان کرد: ما باید مدلی برای بازار شرکت‌های دانش بنیان معرفی کنیم تا بتوانند محصولات خود را وارد بازار کنند و در دسترس مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه سال اول نمایشگاه تجهیزات با هزار محصول آغاز به کار کرد ولی اکنون ۱۰ هزار دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی در این دوره وجود دارد که البته سطح تکنولوژی آن خیلی بالاتر از دوره اول نمایشگاه است.

ستاری با اشاره به رتبه‌بندی محصولات نمایشگاه تجهیزات اظهار کرد: سعی کردیم که در این دوره از نمایشگاه، سطح چهارم که مربوط به محصولات کمتر برخوردار از تکنولوژی هستند را نداشته باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: حمایت معاونت علمی برای خرید از نمایشگاه یک خرید دولتی است که با مکانیزمی جدید ارائه شده است که می توان این روش ارائه را در سایر بخش های صنعتی دیگر کشور به کار برد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون شرکت ها توسعه پیدا کردند و در راستای پیشرفت کشور گام برداشته اند.

ستاری تصریح کرد: ما جزو ۵ یا ۶ کشوری هستیم که نیروی انسانی جوان و فارغ‌التحصیل داریم پس باید از این سرمایه‌های انسانی به خوبی بهره ببریم؛ این منابع انسانی خودشان اشتغال‌زا هستند؛ زیرا آنها می‌توانند دانش ارزش افزوده و کارآفرینی برای کشور ایجاد کنند. اگر بتوانیم جهت‌گیری مناسبی برای اشتغال آنها ایجاد کنیم، می‌توانیم کارآفرینی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ایده‌های فارغ‌التحصیلان می تواند ارزش افزوده ایجاد کند، توضیح داد: پیش‌بینی می کنیم سال آینده در نمایشگاه پنجم تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران عدد قابل توجهی از صادرات محصولات آزمایشگاهی داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: در واقع قدم بعدی ما برای صادرات صنعتی شرکت های دانش بنیان است که در این راستا خدمات مناسبی در کریدور صادراتی معاونت علمی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395، کد خبر: 3606347، www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین