پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
طراحی البسه اعضای کاروان ایران در المپیک ریو بر اساس ایراداتی که به نمونه اولیه آن وارد شد در مرحله اصلاحیه به سر می برد تاپس از آن، پروسه تایید در کمیته ملی و بین المللی المپیک را سپری کند.

شعارسال:

برای نخستین‎بار در طول تاریخ، شَمای البسه اعضای کاروان ایران برای بازی‎های المپیک ریو برگرفته از طرح‎های اسلامی، اسلیمی و ایرانی خواهد بود. در طرح ارائه شده که با همفکری انجمن ملی طراحان نهایی شد،قالب رنگ لباس سفید که نماد صلح و آرامش است، همراه با رنگ آبی می باشد.رنگ آبی برگرفته از خلیج فارس است ضمن اینکه گنبد مسجد لطف‌الله اصفهان هم الگو و نمونه ای برای به کار بردن طرح اسلیمی در این لباس بود. نماد پرچم ایران هم یکی از طرح هایی است که درلباس کاروان المپیکی ایران به چشم می خورد.

لباس ورزشکاران، مربیان و دیگر اعضای کاروان ایران در سی و یکمین دوره بازی های المپیک با این طرح اولیه و کلی توسط شرکت چینی لی نینگ تولید خواهد شد. البته پس از اینکه نمونه اولیه آن مراحل لازم برای تاییدیه توسط کمیته ملی المپیک و کمیته بین المللی المپیک (IOC) را پشت سر گذاشت.

اولین نمونه از لباس کاروان المپیکی ایران، اواخر اسفندماه سال گذشته در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفت. این نمونه لباس در کمیته فرهنگی ویژه کاروان المپیکی ایران مورد بررسی قرار گرفت و طی آن ایرادهایی به آن وارد شد که البته خیلی کلی نبودند اما در هر صورت موجب عدم تایید این نمونه اولیه شدند.

در هر صورت و بر اساس ایرادهای مطرح شده، لباس طراحی شده کاروان ایران جهت اصلاحیه به شرکت تولید کننده ارجاع داده شد؛ پروسه اصلاح اولیه در این شرکت هنوز به مرحله اتمام نرسیده اما به محض و نهایی شدن و به منظور تایید توسط مسئولانبه کمیته ملی المپیک ارسال خواهد شد.

در صورتیکه در این مرحله طراحی کلی لباس کاروان المپیک ایران مورد تایید قرار بگیرد، نمونه آن به کمیته بین المللی المپیک ارسال خواهد شد تا تاییدیه مسئولان این کمیته را هم بگیرد سپس تولید انبوه آن در دستور کار قرار می گیرد.

براین اساس و احتمالا آواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خردادماه از لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو رونمایی خواهد شد.

 طراحی البسه کاروان المپیکی ایران در ریو از آن جهت اهمیت زیادی دارد که احتمال دارد این لباس درنهایت به عنوان لباس ملی ورزش ایران معرفی شود.

معمولا در رویدادهای ورزشی، ورزشکاران کشورهای مختلف لباس هایی به تن دارند که به گونه ای نماد و معرف کشور آنهاست طوریکهبه راحتی می توان ملیت ورزشکار مورد نظر را از رنگ و طرح لباسی که به تن دارد، تشخصیص داد. این مهم که در رویدادهایی همچون بازی های آسیایی و المپیک بیشتر به چشم می آید اما حلقه‌ای گمشده در ورزش ایران بوده و است.

البته به بهانه سی و یکمین دوره بازی های المپیک که تابستان سال آینده در برزیل برگزار خواهد شد، گام های ابتدایی برای معرفی و تولید لباس هایی که به عنوان لباس ملی ورزش ایران در میادین مختلف قابل استفاده باشد، برداشته شده است.تولید این البسه در واقعآغازی است برای رسیدن به یک طرح نهایی در رابطه «لباس ملی» ورزش ایران که در رویدادهای مختلف نماد و معرف ورزشکاران ایران باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار:31فروردین1395، کدخبر 3601928 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین