پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۵۰۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی ۵ ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۳ درصد کاهش یافت.

شعار سال: بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه بالغ 97 58.37 میلیون تن عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر شمالی و جنوبی کشور بوده که نسبت به 63.66 میلیون تن مدت مشابه سال گذشته رشد منفی 8.3 درصدی داشته است.

بر این اساس میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری (TEU) در مدت یاد شده 21.9 درصد کاهش یافته و میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری (تن) نیز در 5 ماه ابتدای امسال 20.2 درصد رشد منفی داشته است.

همچنین در تخلیه و بارگیری کالای فله خشک طی 5 ماه ابتدایی امسال 18.17 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ثبت شده که در مقایسه با 18.81 میلیون تن 5 ماه ابتدایی سال گذشته 3.4 درصد کاهش یافته است.

در بخش فله مابع و جنرال کارگو روند تخلیه و بارگیری نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است؛ در این دو بخش به ترتیب تخلیه و بارگیری 4.6 درص و 1.1 درصد رشد صورت گرفته است.

اما در بخش تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی عملکرد 5 ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10.5 درصد کاهش یافته است.

از ابتدای امسال تا پایان مردادماه 97 بالغ بر 18.54 میلیون تن فرآورده‌های نفتی در 17 بندر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کدمطلب: 1401016، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
ا.ف75
این زیادم نمیتونه ناامید کننده باشه! میتونیم اینطوری فکر کنیم که بخاطر کمتر شدن صادرات کالاهای اساسی باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین