پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۰۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را جهت اصلاح قانون تابعیت و تعیین تکلیف افراد دارای تابعیت متعدد، به مجلس تقدیم کرده‌اند.

شعار سال: جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص تهیه طرح قانون تابعیت، اظهار داشت: با توجه مشکلاتی که در حوزه تابعیت مضاعف و به کارگیری این افراد در پست های کلیدی کشور و تبعات امنیتی که می‌تواند ایجاد کند، وجود داشت، طرحی در زمینه قانون تابعیت تهیه شده است.

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را جهت اصلاح قانون تابعیت و تعیین تکلیف افراد دارای تابعیت متعدد، به مجلس تقدیم کرده‌اند که این طرح را به کمیسیون قضائی و حقوقی ارجاع داده‌اند.

وی افزود: اکنون طرحی که در خصوص قانون تابعیت در کمیته حقوق بین الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفته و در حال اخذ نظرات کارشناسی دستگاه‌ها هستیم.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: بعد از جمع بندی دستگاه‌های مختلف و مسئولان در این زمینه و استماع نظرات نمایندگان امضا کننده این طرح، گزارش نهایی را تقدیم کمیسیون قضائی و حقوقی می‌کنیم و بعد از آن طرح به صحن می‌آید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا در این طرح بین تابعیت مضاعفِ اختیاری، تابعیت مضاعفِ اجباری، گرین کارت، اقامت دائم و اقامت موقت تفاوت‌هایی را قائل شویم.

نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته کلیدی این طرح آن است که قبلا در یک سری مشاغل خاصی محدودیت و ممنوعیت داشتیم که این بار تلاش می‌کنیم تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را تا حد ممکن افزایش دهیم.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار داشت: نکته آن است که محتوای این طرح نباید به گونه‌ای باشد که زمینه خارج شدن نخبگان علمی که در خارج از کشور املاک و مستغلات دارند را از بدنه مدیریتی کشور خارج کند، در عین حال باید جنبه‌های امنیتی و دغدغه‌هایی که نظام دارد را نیز باید رعایت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، تاریخ انتشار 2 شهریور 97، کدمطلب: 399716، www.icana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
با این کاها زیاد نمیشه چیزی رو پیش برد! فقط مساله اینه که بخش نظارتی رو باید بی نهایت قوی کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
پس از این همه اختلاص های کلان تازه الان به این فکر افتادن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
کدوم نظارت اخه؟ این دوستمونم سرخوشه ها! نظارت نداریم که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین