پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
لاکهید مارتین از مخاطبان توئیتری‌اش می‌خواهد عکسی از محصولاتِ این شرکت را توئیت کنند و آن ها بمبی که بر سر دانش‌آموزان یمنی افتاد را بر سرش آوار می‌کنند.

شعار سال: مشهورترین شرکت تسلیحاتی آمریکا، متخصص در هوافضا و ساخت رادار، هواپیما، جنگنده، ناوشکن، انواع بمب و تمام فناوری‌های الکترونیکی مرتبط با نام لاکهید مارتین. خیلی پررویی می‌خواهد که یک شرکت، تمام این محصولات و فناوری‌ها را در اختیار ابرقدرت سلطه‌طلبِ آمریکا و هم‌پیمانان خون‌ریزش قرار دهد و باز هم انتظارِ محبوبیت مردمی داشته باشد.

۱۹ آگوست یعنی روز جهانی عکس و عکاسی قرار بود برای شرکت لاکهید مارتین به یک پویش تبلیغاتی تبدیل شود. بنابر این در توئیت رسمی این شرکت، مطلبی در روز ۱۵ آگوست با محتوای زیر منتشر شد:

«آیا شما عکس جذابی از یکی از محصولات ما دارید؟ ما را در عکس خود تگ کنید تا آن را برای جشنی که در روز جهانیِ عکس در پیش داریم، به همه نشان دهیم».


شاید در تصور مسئولانِ نادانِ چنین پویشی، تصاویری شبیه مواردی بود که در سایت لاکهید مارتین آمده است: جنگنده‌هایی باشکوه، موشک‌های هدایت‌شونده یا مانند آن، اما خبری که سی‌ان‌ان در همان زمان منتشر کرده بود، مخاطبان را بیش از پیش بر آن داشت تا دست این شرکت تسلیحاتی را رو کنند. سی‌ان‌ان ۱۷ آگوست در خبری با توجه به تصاویری که خبرنگاران یمنی از آهن‌پاره‌های به جامانده از انفجار هولناک و مرگ ده‌ها دانش‌آموز بی‌گناه یمنی به دست آورده بودند، فاش کرد که بمبی که توسط ائتلاف عربی-غربی در این عملیات استفاده شده است، مدل MK۸۲ و ساخته شرکت آمریکایی لاکهید مارتین است.

سی‌ان‌ان نوشت این بمب که ۲۲۷ کیلوگرم وزن داشته و دارای هدایت لیزری است، «بخشی از قرارداد فروش مهمات ممنوعه میان ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی» است، مهماتی که به نوشته سی‌ان‌ان پس از استفاده از آن در دو عملیات سال ۲۰۱۶ و هدف‌گیری بازار و مراسم ختم که به ترتیب به کشته‌شدن ۹۷ و ۱۵۵ یمنی انجامیده بوده، به دلیل آنچه اوباما «دغدغه‌های حقوق بشری» نامیده بود، فروش آن به عربستان سعودی ممنوع شده بود ولی ترامپ آن ممنوعیت را برداشت.

به بیان دیگر پس از فشار افکار عمومی بر واشینگتن، اوباما یک دستور صوری صادر می‌کند، اما نباید از واشینگتن انتظار داشت که متحدانش را تنها بگذارد! سی‌ان‌ان نوشته است در حالی که آمریکا چنین تسلیحاتی به عربستان می‌فروشد، جنگنده‌های سعودی را سوخت می‌زند و حتی در بخشی از عملیات اطلاعاتی و شناسایی شریک است، سؤال‌های جدی در مورد «جرم اخلاقی» واشینگتن مطرح است.


لاکهید مارتین خیلی دوست داشت مخاطبانش نیز همان قدر شیک و مصنوعی که در سایت شرکت تبلیغ شده است، تصاویر خود را توئیت کنند. اما حقیقت جنایات آمریکا در همدستی‌اش با ریاض آن‌قدر آشکار است که بایکوت خبری هم دیگر نمی‌تواند خون‌های ریخته‌شده را پاک کند.

این خبرِ سی‌ان‌ان داغ دل کاربران توئیتر را زنده کرد و با تگ‌کردن لاکهیدمارتین در تصاویری که نشان از جنایت اخیر در یمن داشت، «یکی از محصولات» شرکت آمریکایی را آغشته به خون کودکان یمنی برایش پس فرستادند تا خودش را به آن راه نزند:

این کاربر نوشته است «این هم محصولِ محصولات شما»

کاربر دیگری نوشته است آن قدر فاجعه‌ای که محصولات شما در یمن به بار آورده ناگوار است که توییتر ممکن است آن را به دلیل عدم تطابق با شرایطش پاک کند.


خسته‌ نباشیدِ یک کاربر بابت «زحمات خستگی‌ناپذیر برای صلح و ثبات در خاورمیانه»!

ای بمباران توییتری بر سر لاکهید مارتین موجب شد توییتِ یادشده را پاک کرده، پشت دست خود را داغ کند تا دیگر هوس اینجور دعوت‌ها به سرش نزند!


منابع

https://www.cnn.com/2018/08/17/middleeast/us-saudi-yemen-bus-strike-intl/index.html

https://www.lockheedmartin.com/en-us/products.html

https://www.huffingtonpost.co.uk/entry/lockheed-martin-world-photo-day_us_5b78a2eee4b018b93e948af3?guccounter=2

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کد مطلب: 886257، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین