پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گردوخاک تا اواسط هفته آینده با شدتی کمتر نسبت به دو روز گذشته در شمال استان ادامه دارد.

شعارسال: علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی با کاهش گرادیان فشار در منطقه شرق کشور، از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت سه شنبه، شدت وزش باد در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان نسبت به روزهای گذشته کاهش خواهد یافت اما طی این مدت همچنان در صبح ها به طور موقتی وزش باد نسبتا شدید منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید در این مناطق می شود.

وی با اشاره به اینکه مجددا از صبح روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده، افزایش شدت وزش باد همراه با گرد و خاک در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز باعث کاهش شدید دید در این مناطق می شود، افزود: طی این مدت غلظت ذرات معلق در هوا نسبت به روزهای عادی بطور قابل توجه ای افزایش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از صبح پنج شنبه همراه با شدت گرفتن وزش باد در شهرهای شمالی استان گاهی سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مناطق به بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت نیز می رسد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک در خصوص سلامت و بهداشت مردم وحمل ونقل جاده ای ضروری است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و نیکشهر با حداکثر دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 4 شهریور 97، کدمطلب: 4385472،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین