پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش طوفان با سرعت 86 کیلومتر بر ساعت در زاهدان خبرداد.
شعارسال: علی ملاشاهی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: این طوفان از شب گذشته در زاهدان و برخی نواحی مرکزی شروع شد و به 86 کیلومتر بر ساعت رسید و میزان غلظت گرد و غبار نیز به 41 برابر حد مجاز رسید.

وی افزود: این طوفان دید افقی در محدوده فرودگاه بین‌المللی زاهدان را به 500 متر کاهش داد و سبب شد تا کیفیت هوا به شدت کاهش یابد.

وی افزود: وزش باد همچنان در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان درحال پیشروی به سمت شمال استان سیستان است و تا بامداد شنبه این روند ادامه خواهد داشت.

ملاشاهی گفت: هم اکنون در زابل گرد و غبار گسترده را شاهد هستیم و غلظت این گرد و غبار به 19 برابر حد مجاز رسیده است. در نوار شرقی استان شهرهای نصرت آباد هم پدیده گرد و خاک را داریم و شعاع دید به هزارو 700 متر رسیده است و پیش بینی می شود در خاش، میرجاوه، سراوان، مهرستان وسیب و سوران وزش باد شدید شود.

وی ضمن هشدار به دریانوردان منطقه گفت: از فردا ظهر تا بامداد یکشنبه دریای عمان به جهت وزش باد شدید طوفانی می‌شود و ارتفاع موج حدودا به دو و نیم الی سه و نیم متر خواهد رسید. با این شرایط به دریاداران توصیه می‌شود از شنا و عملیات‌های دریایی با قایق های سبک و نیمه سنگین و تفریحی خوداری کنند.

ملاشاهی عنوان کرد: از فردا در اغلب نقاط استان رگبار باران و گاهی تگرگ و رعد و برق متوسط تا سنگین پیش بینی می‌شود و همچنین آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه ها پیش‌بینی می‌شود. این موج بعد از ظهر یکشنبه از استان خارج خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1397 ، کدخبر: 734216 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین