پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست عالی‌رتبه اهداف توسعه پایدار در سازمان ملل گفت: مقابله با چالش‌های زیست محیطی به‌ویژه معضل ریزگرد‌ها مستلزم همکاری و مسئولیت‌پذیری کشور‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

شعار سال: محمد جواد ظریف در اجلاس عالی‌رتبه اهداف توسعه پایدار در مقر سازمان ملل متحد شرکت و سخنرانی کرد.

ظریف در این سخنرانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به اجرای دستور کار توسعه پایدار می‌داند، افزود: ایران علی‌رغم چالش‌های مختلف پیش رو، به‌ویژه تحریم‌ها، محدودیت‌ها و تضییقات غیرعادلانه، رویکردی راهبردی نسبت به توسعه پایدار داشته و برای این منظور فرایندهای انتقالی را تعریف و تبیین کرده است.

وزیر امور خارجه، ریشه‌کن کردن فقر، مدیریت پایدار آب، انرژی‌های تجدیدپذیر، مسکن، مقابله با بیابان‌زایی و ریزگرد‌ها، بهره‌وری بهینه آب، بهداشت و مدیریت و کاهش خطر بلایا را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های کشورمان در این زمینه برشمرد.

او اجرای دستور کار ۲۰۳۰ را مستلزم انسجام و حمایت‌های موثر سازمان ملل متحد دانست و تأکید کرد، این سازمان باید نقش مهم هماهنگ کننده را در جهت تقویت مشارکت جهانی در مسیر توسعه پایدار ایفا نماید.

ظریف در ادامه بر اهمیت دستیابی به ساز و کارهای اجرایی تحقق دستور کار ۲۰۳۰ تاکید کرد و گفت: چالش‌ها و فرصت‌های مشترک منطقه‌ای بسیاری در مسیر صلح، ثبات و توسعه وجود دارد که مدیریت آن‌ها مستلزم تلاش‌های جمعی و هماهنگ است. در این راستا، جمهوری اسلامی ایران به تقویت همکاری‌های خود با کشورهای منطقه با هدف ایجاد چارچوب‌های موثر به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار ادامه خواهد داد.

به گفته ظریف مهم‌ترین اولویت کنونی، تلاش منطقه‌ای و جهانی مشترک برای مقابله با افراط‌گرایی است.

وزیر امور خارجه با اشاره به چالش‌های جدی زیست محیطی به‌ویژه معضل ریزگرد‌ها، مقابله با چنین چالش‌هایی را مستلزم همکاری و مسئولیت‌پذیری کشور‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی دانست.

ظریف در خاتمه ابراز امیدواری نمود که دستور کار توسعه ٢٠٣٠ موجب همکاری و مشارکت جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار گردد.

وزیر خارجه کشورمان امروز جمعه در مراسم رسمی امضای موافقت‌نامه تغییرات آب و هوایی پاریس که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود، شرکت و علاوه بر امضای این سند از طرف دولت ایران، سخنرانی خواهد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار 3 فروردین 1395، کد مطلب: 363762، آدرس سایت: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین