پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از پرداخت 7 میلیارد تومان برای کاشت حلزون 3 هزار کودک ناشنوا طی سه سال خبر داد.

شعارسال: محمد مخبر روز سه شنبه در آیین امضای تفاهمنامه اعطای کمک هزینه کاشت حلزون کودکان ناشنوا که در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: ستاد اجرایی در صورت نیاز، امکان پرداخت مبالغی بیش از تفاهمنامه با بنیاد بخشش برای کاشت حلزونی کودکان ناشنوا و پیشگیری از تولد نوزاد ناشنوا دارد.

وی با اشاره به اینکه محوریت فعالیت های ستاد اشتغالزایی است، گفت: 400 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم ایجاد شده و سال گذشته نسخه درمانی 60 هزار بیمار مبتلا به سرطان را پرداخت و در حال ساخت 12 بیمارستان هستیم که برخی از آنها طی سال‌های زیادی فقط 10 تا 15 درصد پیشرفت کار داشته‌اند.

به گفته مخبر، هم اکنون 9 بیمارستان تحویل داده شده و دو هزار و 500 تخت بیمارستانی ساماندهی شده است.

وی افزود: در بحث درمان زوج‌های نابارور نیز 3 هزار نفر را هدفگیری کردیم و حتی در زمانی که اولین کودک با کمک‌های ستاد اجرایی فرمان اامام به دنیا آمد موجب خوشحالی مقام معظم رهبری شد.

مخبر بر بکارگیری ظرفیت‌های خیریه‌ها در کشور تأکید کرد و گفت: 30 نوع خدمت گوناگون در مناطق محروم و کم برخوردار با کمک نیروهای خیریه انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه خیریه ها ظرفیت خوبی برای کمک رسانی دارند، افزود: بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) ظرفیت خوبی برای کودکانی که دچار معلولیت هستند را در اختیار دارد.

*ارسال 2 هزار جهیزیه به مناطق محروم

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: برای 2 هزار نفر تأمین جهیزیه را ساماندهی کرده‌ایم که هفته آینده به مناطق محروم فرستاده می‌شود.

وی با اشاره به نزدیکی به آغاز سال تحصیلی گفت: 100 هزار بسته موردنیاز دانش‌آموزان شامل لوازم‌التحریر، کیف و ظرف نیز دو هفته آینده به این مناطق فرستاده می‌شود.

مخبر افزود: 2 هزار مورد کاشت حلزون تاکنون انجام شده و برای پیشگیری و تحقیق در این زمینه 5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌ایم که نیمی از آن پرداخت شده است.

وی موضوع پیشگیری درخصوص ناشنوایی را بسیار مهم دانست و گفت: هزینه در این خصوص بسیار ضروری است و قصد داریم با سرمایه گذاری در این خصوص از تولد کودک ناشنوا و کم شنوا جلوگیری کنیم.

* بازگرداندن شنوایی در کودکان به کاهش آسیب ها و هزینه جامعه منجر می شود

سعید جعفری، مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ال 95 با بنیاد بخشش گفت: بر اساس این تفاهمنامه از سال 95 تا 96 ، برای 2 هزار کودک ناشنوا کاشت حلزونی انجام گرفته است.

وی افزود: ستاد اجرایی بر اساس تفاهمنامه امروز که تا سال 97 ادامه دارد، متعهد به پرداخت 7 میلیارد تومان برای کاشت حلزون 3 هزار کودک شده است.

وی افزود: بازگرداندن شنوایی به کودکی که دچار کم شنوایی یا ناشنوایی است می توانند در آینده سبب کاهش آسیب و هزینه ها در جامعه شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1397 ، کدخبر: 83022474،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
اقدام خوبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین