پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
سالانه دو هزار و 500کودک با نوعی ناشنوایی در ایران به‌دنیا می‌آیند که هزارنفر از آنها کاملا ناشنوا و نامزد جراحی کاشت حلزون گوش هستند.

شعار سال: محمد فرهادی، رئیس هیأت امنای بنیاد بخشش گفت: تاکنون در ایران 10هزار نفر تحت جراحی کاشت حلزون گوش قرار گرفته‌اند و با توجه به این موضوع، ایران یکی از کشورهای پیشرو در این عرصه است که با وجود 11مرکز کاشت حلزون هیچ کودکی در صف انتظار قرار ندارد. زمان مناسب برای انجام این جراحی تا سه‌ماهگی است و اگر فرد مناسبی برای این عمل انتخاب شود، نتایج خوبی به‌دست می‌آید و فردی که قرار بود تمام عمر با معلولیت ناشنوایی دست و پنجه نرم کند می‌تواند شنوا شود.

این متخصص با تأکید بر اهمیت غربالگری برای آغاز درمان به‌موقع بیماران گفت: هم‌اکنون با اجرای طرح غربالگری سراسری در کشور در بدو تولد، سه‌سالگی و هنگام ورود به مدرسه بیش از 90درصد افرادی که از نوعی ناشنوایی رنج می‌برند، شناسایی می‌شوند.وی از ساخت قسمت بیرونی پروتزهای حلزون شنوایی در کشور خبر داد و گفت: ساخت بخش بیرونی دستگاه که بخش حساس حلزون گوش است در کشور با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته انجام می‌شود و امیدواریم قسمت درونی این پروتز نیز در ایران ساخته شود. در زمینه ساخت پروتز‌های حلزونی در کشور فعالیت کرده‌ایم و قسمت بیرونی دستگاه‌ها را که حساس‌تر از قسمت‌های دیگر است، با موفقیت به مرحله ساخت رسانده‌ایم . اهمیت غربالگری شنوایی کودکان در کمتر از یک ماهگی، تشخیص زودهنگام تا سه‌ماهگی و ضرورت ارائه خدمات طبی و توانبخشی تا حداکثر شش‌ماهگی برای شیرخواران تعیین شده است. شیوع اختلال کم شنوایی در ایران تا حدی بیش از سایر کشورهای جهان است زیرا براساس آمار جهانی شیوع این اختلال یک تا دو نفر در هر هزارنفر است درحالی‌که این آمار در ایران به چهار تا پنج نفر در هر هزار نفر می‌رسد. یکی از علت‌های شیوع بیشتر این بیماری در ایران، ازدواج‌های فامیلی و سطح ضعیف بهداشت و آگاهی در زمینه حفظ سلامت شنوایی عنوان شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 27 شهریور 97، شماره: 31099


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
ا.ف75
واقعا برنامه ایران برای ایندهاین بچه ها چیه؟ اکثرا از خانواده های فقیر هم هستن این بچه ها! در کشورهای خارجی برای تک تک بچه هایی که به دنیا میان برنامه دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین