مونا عرفانيان افزود: اين سامانه،
تمهيدي براي رسيدن به يك جامعه مدني است كه فضاي گفت و گوي دو طرفه بين شهروندان و
دولت را ايجاد مي كند.
عرفانيان اظهار كرد:يكي از مهم ترين نتايج اين
سامانه مشاركت شهروندي و به خصوص مشاركت بانوان در هر شرايط زماني و مكاني، قوميتي
و يا تحصيلي است و زنان مي توانند خواسته هاي خود را مطرح كنند؛ اين سيستم كمك مي
كند افرادي كه در يك نهاد سياست گذار حضور دارند علاوه بر آنكه به مشكلات مردم
آگاه مي شوند به نوعي يك روش پژوهشي را هم در اختيار خواهند داشت.
مشاور امور بانوان در وزارت راه و شهرسازي،
بهره گيري ثانويه سامانه 101 را بسيار مهم دانست و تاكيد كرد: از طريق اين سامانه
، آراء و نظرات زنان در رابطه با مصائب و مشكلات آنان، قابل درك خواهد بود و
آناليز كمي و كيفي را براي سياست گذاران در پي خواهد داشت.
عرفانيان ادامه داد: يكي از مشكلات بزرگ در
حوزه زنان اين است كه بسياري از مطالبات آنان ، مطالبات درستي نيستند و خيلي از
اين مطالبات باعث تقليل نقش زنان و بسياري ديگر ربطي به مسايل جنسيتي ندارند. اين
ها مسايلي به شمار مي آيند كه باعث مي شوند تا مشاوران امور بانوان در دستگاه ها
با ميزان بالايي از مطالبات مواجه مي شوند كه نتوانند از عهده همه امور برآيند و
يا بر مطالبات اصلي تمركز كنند.
اين مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازي ادامه
داد: اين سامانه اين امكان را ايجاد كرده است تا علاوه بر اينكه شنونده مشكلات
هستيم به سطحي از آگاهي و درك درست از مطالبات زنان برسيم بنابراين نبايد از اين
پتانسيل بزرگ غافل ماند.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ شنبه 4 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 82046064، www.irna.ir