پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده دولت دهم با اشاره به نقش مشاغل خانگی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه در کشور ما واژه مشاغل خانگی عمدتا با صنایع دستی و یا غذایی برابر دانسته می‌شود در صورتی که لازم است با همکاری حوزه‌های صنعتی زمینه تولید بدون کارخانه را فراهم کنیم. در این شرایط می‌توان بخشی از کالاها را در خانه و با قیمت ارزان‌تر تولید کرد.

شعار سال: پروین هدایتیبا بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات ورود زنان در دنیای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: این موضوع موجب شده که سال‌ها جوامع مختلف از نیمی از جمعیت فعال خود در فرایند تولید و خلق ثروت محروم و زنان به مصرف کننده تبدیل شوند.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده دولت دهم تصریح کرد: نداشتن اعتماد به نفس وخودباوری در میان زنان ازیک سو و باورهای نادرست جوامع از حضور زنان در عرصه اقتصادی از سوی دیگر باعث تشدید استفاده نشدن از ظرفیت‌های زنان شده است.

وی در ادامه گفت: کمبود اعتماد به نفس برای شروع و ادامه یک روند سرمایه‌گذاری ، پذیرش ریسک‌های تجاری، انجام مذاکرات تجاری، انجام امور مالی از طریق "اوراق بهادار" و عمدتا "چک" از دیگر دشواریهای زنان است.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده دولت دهم اضافه کرد: ایجاد تعادل میان کسب‌وکار و خانواده و قرار دادن زمانی برای کار و وقتی برای رسیدن به مسائل خانوادگی، به گونه‌ای که خدشه‌ای به خانواده وارد نیاید چالش مهم دیگر ورود زنان به دنیای سرمایه‌گذاری و تولید است البته به این مسئله غالبا عدم همکاری، حمایت و پشتیبانی افراد خانواده را باید اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی نکردن بخش دولتی وحتی تعاونی در جلب مشارکت زنان در زمینه به‌کارگیری سرمایه های خرد و اندک آنان در مسیر تولید، موجب غیر فعال شدن بخش مهمی از سرمایه های جامعه شده است.

هدایتی در ادامه اظهارکرد: دولت باید به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در نقش حمایتگری وتسهیل‌گری وارد شود و از طریق راه‌اندازی کسب و کارهای خوشه‌ای امکان توسعه اقتصاد محلی یا منطقه‌ای را با استفاده از استعدادها و تواناییهای بالقوه و باالفعل فراهم سازد.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان دولت دهم با اشاره به هزینه‌هایی مانند مالیات، بیمه و اجاره گفت: این هزینه‌ها شرایط سختی را برای تولیدکنندگان خرد به وجود می آورده است؛ البته قوانین حمایتی مانند قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار وجود دارد؛ اما چندین سال است که به آن‌هاعمل نمی شود و مجموع این شرایط موجب ورشکستگی و سرخوردگی تولیدکنندگان و افزایش ریسک جهت ورود به بازار کار و تولید شده است.

هدایتی در پایان اظهارکرد: متاسفانه اقتصاد ما هم چون سایرمولفه‌ها سیاسی شده است و از ظرفیت‌های اجرایی و مدیریتی زنانی که توانایی ایفای نقش در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را دارند استفاده نمی‌شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1395، کد مطلب: 95011503659:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین