پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان دشتی گفت: در شهرستان دشتی تعداد هزار و 450 بافنده وجود دارد که 90 نفر از آن‌ها بیمه هستند. فعالیت هزار و 450 بافنده در شهرستان دشتی/ بیمه تولیدکنندگان فرش دستباف مورد غفلت واقع شده است
شعارسال: کبری شهبازی صبح امروز در جلسه هم‌افزایی و توانمندسازی اصناف شهرستان دشتی اظهار داشت: این اتحادیه دارای مشکلات عدیده‌ای بوده که یکی از آن‌ها عدم پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان فرش دستباف است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان دشتی افزود: بیمه یکی دیگر از مشکلات این اتحادیه است، به نوعی که تعداد 200 نفر بیمه بودند که اکثر بیمه آنها قطع شده است؛ حتی سازمان نیز اعلام داشته از 100 نفر که بیمه آنها قطع می‌شود فقط 3 نفر می‌توانند جایگزین شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به علت عدم تسهیلات بانکی بافندگان فرش به صورت اجاره‌ای کار انجام می‌دهند.

شهبازی با بیان اینکه از اول سال جاری تاکنون 25 تخته فرش ریزبافت در دشتی با ابعاد 240 در 17 و 15 عدد تابلو فرش بافته تولید شده است، گفت: فرش‌ها توسط واسطه‌ها به شیراز و تهران ارسال و به فروش رسیده‌اند اما تابلو فرش‌ها به اتمام رسیده و آماده فروش هستند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه فرش دشتی تعداد یک هزار و 450 بافنده دارد که 150 نفر بیمه بودند که به علت حذف بیمه برخی از بافنده‌ها فعلاً 90 نفر از آنها بیمه هستند.

شهبازی با بیان اینکه سالانه بیش از 400 متر مربع گبه در دشتی تولید می‌شود، افزود: 150 نفر از بافندگان درخواست تسهیلات کرده‌اند که متأسفانه هیچ‌گونه تسهیلاتی به آنها پرداخت نشده است.

وی تأکید کرد: چنانچه مسئوولان تسهیلات کم‌بهره را در اختیار بافندگان فرش دستباف قرار دهند این قشر انگیزه بیشتری برای تولید فرش خواهند داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ترنم دشتی، تاریخ انتشار: شنبه 15 آبان 1395، کدخبر: 63591، www.tarnamedashti.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین