پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در سال ۹۵ در هر شهرستان استان پنج روستا با حضور پررنگ بانوان در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل زنجیره‌ای فعال می‌شوند که این امر به فعالیت‌های اقتصادی بانوان کمک می‌کند.

شعارسال: مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در سال ۹۵ در هر شهرستان استان پنج روستا با حضور پررنگ بانوان در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل زنجیره‌ای فعال می‌شوند که این امر به فعالیت‌های اقتصادی بانوان کمک می‌کند.

فاطمه سادات حسینی صبح یکشنبه ۱۸ بهمن ماه در نشست کارشناسان بانوان و خانواده سراسر استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: باید موانع اشتغال بانوان رفع شود و در این زمینه فعال شدن انجمن زنان کارآفرین و بازرگان رفسنجان ضروری است.

وی با اشاره به لزوم فعالیت و ورزش بانوان، افزود: در زمینه سلامت بانوان باید ورزش بانوان در ادارات فعال شده و از مکان های بلااستفاده دولتی و خصوصی می توان برای ورزش خانواده کمک گرفت.

وی تصریح کرد: زنان توانمندی‌های زیادی دارند و اگر بخواهیم در زمینه مسائل فرهنگی، تحکیم بنیاد خانواده و مسائل دینی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق باشیم، باید به زنان که سرمایه‌های اجتماعی هستند، توجه کنیم.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه برنامه تحکیم بنیان خانواده در سال آینده تدوین می شود، خاطرنشان کرد: زیرا هجمه های شبکه های اجتماعی زیاد است و از آنجا که زنان رسالت تربیت نسل آینده را بر عهده دارند باید متوجه این موضوع باشند.

حسینی با اشاره به مشارکت بانوان در حوزه اقتصاد یادآور شد: ۸۵ درصد بانوان استان کرمان در زمینه دوخت پته و ۹۵ درصد بانوان در حوزه قالی بافی فعالیت دارند.

وی در این زمینه خواستار شد که برای تهیه مواد اولیه و عرضه محصولات به بازار کمیته و اتحادیه ویژه قالی و پته و پوشاک ایجاد شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به دومین سفر خود به رفسنجان، افزود: توجه ویژه ای به جایگاه بانوان از سوی فرماندار این شهرستان و امام جمعه وجود دارد و بیشترین ظرفیت و استفاده تعاون روستایی در استان کرمان به رفسنجان تعلق دارد.

حسینی در ادامه به توانمندی بانوان رفسنجانی در حوزه فرهنگی، اضافه کرد: رفسنجان از نظر فرهنگی چهار حوزه علمیه و ۴۰۰ طلبه دارد و تعدادی از زنان بازرگان استان کرمان از رفسنجان هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نشانه نیوز- زمان انتشار : یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - کد خبر: 55502- www.neshanenews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین