پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
معاون وزیر کشور با بیان اینکه سال گذشته شب ۲۹ اسفند ۵۰ درصد اعتبارات آسیب‌های اجتماعی تخصیص داده شده که امکان جذب آن نبود گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی منتظر اعتبارات دولتی نباشید.

شعار سال: تقی رستم‌وندی شامگاه یکشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی برای نخستین بار توسط مقام معظم رهبری اولویت‌بندی پنج‌گانه شده است اظهار داشت: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و نقاطی که بحرانی طلاقی می‌شوند پنج اولویت انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه وظیفه هر دستگاه به‌عنوان دستگاه‌های اصلی و همکار مشخص شده و از خرداد 95 تا امروز کار اجرایی شده است گفت: به عنوان مثال بحث اعتیاد توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام می‌شود و برنامه آن به کل کشور ابلاغ شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه دو سال است به نمایندگی از شورای اجتماعی طرح جامعی را پیگیری می‌کنیم که تا حدود یک یا دو ماه آینده این طرح به تمام دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود افزود: تلاش می‌کنیم تا موازی‌کاری‌ها را تا حد ممکن کم کنیم.

وی با بیان اینکه برخی اختلافات چهل سال است که در کشور وجود دارد و با برگزاری جلسات تلاش میکنیم تا این اختلافات کاهش پیدا کند گفت: هر دستگاهی در سال عملکرد خود را اعلام می‌کند و تا امروز تعهد دستگاه‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی محقق نشده است.

رستم‌وندی افزود: به‌عنوان مثال وزارت راه و شهرسازی باید بحث مسکن در حاشیه شهر را پیگیری کند که اتفاقی نیفتاده و اگر هم از او سوال شود که چرا کم کاری شده است عدم بودجه را عنوان می‌کند.

وی با بیان اینکه در کشور سند و طرح و قانون کم نداریم و کمبود ما اقدام و عمل است گفت: جامع‌ترین طرح آسیب‌های اجتماعی پیگیری دفاتر تسهیل‌گری است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سال گذشته تا روز 29 اسفند فقط 50 درصد اعتبارات آسیب‌های اجتماعی ابلاغ شده بود عنوان کرد: شب 29 اسفند هم پیامک آمد که 50 درصد مابقی تخصیص داده شده ‌که با توجه به زمان محدود و تعطیلات نوروز امکان جذب آن هم نبود.

وی با اشاره به اینکه امسال هنوز اعتباری اختصاص پیدا نکرده و در تیرماه هستیم تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم و باید مردم را پای کار بیاوریم.

رستم‌وندی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دو جلسه از جلسه‌هایی را که در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی کشور تشکیل شد را به اعتیاد و مواد مخدر اختصاص دادند گفت: اعتیاد در کرمان از اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی است و حتما باید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان باشد و گزارش کار بدهد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد جمعیت حاشیه‌نشینی کرمان زیاد نشود و جمعیت فعلی ساماندهی شود بیان کرد: باید از ظرفیت بسیج و سپاه و بنیادهای خدمت‌رسان در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سال 97 به‌دلیل شوک اقتصادی که در کشور ایجاد شد دو جرم خشونت و منازعه و جرم سرقت افزایش پیدا کرد گفت: با مشارکت و همدلی می‌توان آنها را کاهش داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 17 تیر 98، کد مطلب: 2048932: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
هر دستگاهی در سال عملکرد خود را اعلام می‌کند و تا امروز تعهد دستگاه‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی محقق نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین