پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
استاندار کرمان از راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این نهاد با تکیه بر بخش غیردولتی کار خود را همچون مناطق جغرافیای هشتگانه اقتصادی در استان آغاز خواهد کرد.

شعار سال: علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی استان که با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد افزود: طرح نجات در استان با متمرکز شدن تمامی دستگاه های مربوط در بحث کاهش آسیب های اجتماعی اجرا و توفیقاتی حاصل شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وی گفت: بخش غیردولتی اقدامات خودجوش در این زمینه انجام می دهد لذا با راه اندازی این مرکز می توان خدمات و دستگاه ها را متمرکز کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه چشم اندازی برای آینده استان کرمان در حوزه آسیب های اجتماعی باید دیده شود، خاطرنشان کرد: حوزه اجتماعی همچون حوزه اقتصادی باید متولی داشته باشد و یک هدف مشترک را با استفاده از توان بخش غیردولتی دنبال نماید.

وی از اعلام آمادگی چندین موسسه خیریه برای مشارکت در راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: آمار آسیب های اجتماعی در کشور فزاینده است که در این راستا می توان خدمات دولت را که هم اکنون به صورت جزیره ای عمل می شود، در این مرکز متمرکز نمود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه وزارت کشور قرار است نسبت به راه اندازی سازمان اجتماعی اقدام و به استان ها ابلاغ نماید گفت: پیش از ابلاغ دستورالعمل ها از پایتخت، طرح راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش های اجتماعی طی مدت یک ماه بررسی و سپس به صورت منسجم در استان عملیاتی می شود.

وی با تاکید بر اینکه مرکز فرماندهی کاهش آسیب های اجتماعی در استان یک نهاد هماهنگ کننده است نه اجرایی افزود: این نهاد با تکیه بر بخش غیردولتی و بدون هزینه دولتی کار خود را همچون مناطق جغرافیای هشتگانه اقتصادی در استان آغاز خواهد کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخلاف نظر عده ای، ما امروز با تکثیر مدل موفق اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج در سراسر استان، فقر و جهل اقتصادی را فروخته و محو کردیم، نه دولت را خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی در جامعه وجود دارد و در کاهش آسیب های اجتماعی تنها یک سازمان به دلیل حجم بالا توان این کار را ندارد لذا راه اندازی این مرکز می تواند حداقل وضعیت موجود را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات بحرانی باید همه دستگاه ها بسیج شوند و حرکت جدید و جهادی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان آغاز شود گفت: استان کرمان ظرفیت کارهای جدید و جهادی را دارد و امروز همه مدیران این نوع حرکت ها را پذیرفته و در این راستا گام بر می دارند.

در ادامه این جلسه هر یک از حاضرین به ارائه پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370412:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین