پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در دور اول 14 بانو به عنوان منتخب شناخته شده‌اند و امکان اینکه در دور دوم نیز عده دیگری بر تعداد آنان افزوده شود وجود دارد.

شعارسال: در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در دور اول 14 بانو به عنوان منتخب شناخته شده‌اند و امکان اینکه در دور دوم نیز عده دیگری بر تعداد آنان افزوده شود وجود دارد. اگرچه نمایندگان زن نیز ابتدا نماینده همه آحاد جامعه اعم از زنان و مردان هستند اما معمولا نیمی از جمعیت جامعه یعنی زنان از آنان انتظارت بیشتر و خاص‌تری دارند که در این مقال به برخی از آنها می‌پردازیم:

خواهران ارجمندم!

زنان ارزشمند و فعال ایرانی!

بزرگوارانی که جسارت کردید و به دریا زدید

جهادتان مقبول و دوران فرصت خدمتتان درخشان .

همانطور که می‌دانید زنان در جایگاه تاثیرگذاری اجتماعی بسیار بالا و دارای نقش زیربنایی در زندگی خانوادگی هستند؛ اما آنطور که شایسته و بایسته است مورد توجه قانونی قرار نگرفته‌اند و ضرورت دارد که در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تشکیل کارگروههای تخصصی با حضور نخبگان و فعالان حوزوی و دانشگاهی ، علمی و سیاسی و حقوقی حوزه زنان ، نسبت به شناخت ماموریت‌ها، مسئولیت‌ها و انتظارات جامعه ایرانی از ایشان در جایگاههای دختری ، همسری، مادری ،دانشجویی ، شاغل‌بودن و .. اقدام و نیازهای هر دسته شناخته شود ، همچنین قانونگذاری لازم در جهت پاسخگویی به نیازهای ایشان در بلندمدت و میان‌مدت صورت گیرد.

لذا از شما انتظار می‌رود ارتباطتتان را با دسته‌های مختلف زنان جامعه حفظ کنید و هیچگاه از ایشان فاصله نگیرید و دنبال حقوقشان در کتابخانه‌ها نگردید که تماشای زندگی ایشان و نشستن در جمع ایشان و گوش دادن فعال به ناگفته‌هایشان ، خود یکی از بالاترین مراجع آگاهی است.

برخی دسته‌های مختلف زنان عبارتند از :

.1زنان خانه‌دار

.2زنان شاغل

.3زنان خودسرپرست

.4زنان بدسرپرست (همسران مردان معتاد،همسران بیماران صعب‌العلاج ، همسران بیماران روانی و.....)

.5زنان آماده به کار بیکار

.6دختران مجرد

برخی قوانین حمایتی مورد انتظار نیز عبارت است از :

-بیمه زنان خانه‌دار، بی‌سرپرست و بد سرپرست

-لزوم توجه به تفاوت‌های زنان و مردان در مسئولیت‌های زندگی خانوادگی و اجتماعی و درنظر گرفتن وزن سنگین مسئولیت‌های زنان در بیرون و داخل منزل و کاهش سنوات کاری و سن بازنشستگی زنان شاغل به حداکثر 20 سال با توجه به شاخصه‌های تاهل، تعداد فرزندان، دارابودن فرزند معلول، تعداد افراد تحت تکفل ، دارا بودن همسر بیمار و .. ....

-تغییر چهره مردانه شهر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب شهری جهت تسهیل حضور امن زنان در جامعه ( ایجاد پارک‌های بانوان در هر منطقه / ایجاد مجتمع‌های فرهنگی تفریحی ویژه بانوان ، فعال‌سازی مهدهای کودک در نهادها و دستگاهها و ... )

-در نظر گرفتن کمک هزینه نگهداری از کودک زیر 7 سال برای همه خانم‌های کشور در نظام بیمه کشور

-تعریف "مرخصی بارداری " ویژه زنان باردار از ماه 7 بارداری تا تولد فرزند در کنار مرخصی زایمان در نظام بیمه کشور . این امر هم به لحاظ پزشکی و سلامت جسم و هم امنیت روانی مادر باردار ، حفظ حرمت نمای اجتماعی شهر و حفظ احترام و امنیت و سلامت زنان بسیار ضروریست.

-واردشدن عنوان "حقوق" زیر در دفترچه عقدنامه زوج‌ها در جهت انتخاب اختیاری زنان . حقوقی چون: حق قیومیت فرزندان، حق طلاق، حق تعیین محل زندگی، حق سهم 50 درصدی دستاوردهای منقول و غیر منقول همسر از زمان عقد تا پایان زندگی

-در نظر گرفتن حق نام فرزند برای مادر. حال که نام خانوادگی بالاجبار سهم پدر است حق انتخاب نام فرزند به مادر داده شود و مراکز ثبت احوال بدون امضای مادر ، نام فرزند را وارد شناسنامه نکنند.

-بازنگری قوانین محدودساز اختیارات مادر در مقایسه با پدر . رفع محدودیت‌هایی چون عدم امکان صدور اجازه جراحی فرزند توسط مادر ، عدم امکان افتتاح حساب بانکی برای فرزند توسط مادر ، عدم امکان سرپرستی فرزند بعد از فوت پدر توسط مادر ، عدم امکان خروج از کشور بدون اجازه همسر و ....

با امید به خداوند بزرگ و تکیه بر حمایت‌های جامعه مردان منصف و زنان کشور با قدرت و قوت پیش روید و از سنگ‌اندازی‌ها نهراسید که چشم امید زنان ایران به جسارت ، حمیت و همت شماست.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاريخ انتشار: 30 فروردین 1395، کد خبر: 95013013710 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین