پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۲۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: شناسنامه دار کردن یک اثر هنری باعث ایجاد تضمین برای جلب اعتماد مصرف کننده می شود و نمادی از کیفیت کالاست.

شعارسال: سید ابوالفضل رضوی عصر چهارشنبه در بازدید از زیرساخت های اقتصادی و گردشگری روستاهای جزیره قشم افزود: برند سازی صنایع دستی به خالق اثر نیز هویت می بخشد و تحقق آن حرکت در مسیر حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.

وی ادامه داد: شناسنامه دار کردن یک اثر هنری باعث ایجاد تضمین برای جلب اعتماد مصرف کننده می شود و نمادی از کیفیت کالاست.

رضوی تصریح کرد: درج نام خالق هنرهای دستی، ثبت تاریخ خلق اثر و مواد و ترکیبات به کار رفته به صنایع دستی قشم هویت می دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین صنایع دستی برای عرضه در نمایشگاه ها و فروشگاه ها باید دارای قیمت و شناسه باشد.

** بازدید از مرکز تکثیر لارو و پرورش میگوی متراکم
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری در ادامه از مرکز تکثیر لارو و پرورش میگوی متراکم قشم بازدید کرد.

مرکز تکثیر و پرورش میگو قشم از سال 1375 فعالیت خود را در زمینه تکثیر لارو میگو در شهر سوزای جزیره قشم آغاز کرد.

این شرکت با سرمایه ای 42 میلیارد ریال، 20 استخر 350 مترمکعبی را به پرورش میگو به شیوه متراکم و با ظرفیت تولید 2 تُن میگو در هر استخر اختصاص داده است.

این مرکز در طول سال در 2 نوبت تابستانه و زمستانه برداشت میگو دارد و محصول خود را به کشورهایی مانند فرانسه، روسیه و چین صادر می کند.

** بازدید از پرورش بچه ماهی قشم
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری در ادامه بازدیدهای خود از شرکت پرورش بچه ماهی قشم بازدید کرد.

این شرکت با 80 حوضچه پرورش بچه ماهی به ظرفیت تولید 2 میلیون قطعه در سال با سرمایه 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی از سال 1392 به فعالیت مشغول شد.

در این مجموعه، بچه ماهی هایی از نوع هامور، شانک و صُبیتی پس از رسیدن به وزن پنج گرم به مراکز پرورش ماهی در قفس منتقل می شوند.

این مجموعه دارای 2 سایت است که عملیات تکثیر ماهی در سایت خشکی و ذخیره سازی در سایت دریایی با پنج قفس انجام می شود.

** بازدید از طرح اقامتگاه بوم گردی در روستای گَوَرزین
رضوی در ادامه بازدیدهای خود از مراحل پایانی عملیات اجرایی اقامت گاه بوم گردی روستای گَوَرزین بازدید کرد.

این اقامت گاه با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال و در مساحتی 10 هکتار توسط بخش خصوصی در روستای گورزین واقع در غرب جزیره قشم در حال احداث است.

در این اقامتگاه 45 باب اتاق 2 تا 6 نفره به تعداد کل 82 تخت، یک سالن غذاخوری، محلی برای نمایش صنایع دستی محلی و پارک بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

این طرح که احداث آن از سال 95 آغاز شد در ایام مبارک دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از آن 85 فرصت شغلی ایجاد می شود.

وجود فضای مناسب برای اجرای موسیقی محلی و برگزاری آیین های بومی و کاشت یکهزار نفر نخل از دیگر ویژگی های این اقامتگاه بوم گردی در غرب جزیره است.

روستای گَوَرزین پنج کیلومتر فاصله از جنگل حَرّا و 10 کیلومتر از بندر تاریخی لافت فاصله دارد و نزدیک ترین روستا به فرودگاه بین المللی قشم است.

** بازدید از باغ پرورش گیاهان دارویی گَوَرزین
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری امروز همچنین از باغ پرورش گیاهان دارویی گورزین بازدید کرد.

باغ یاد شده به عنوان یکی از طرح های شاهد (پایلوت) سازمان همکاری‌های بین ‌المللی این کشور (جایکا) در مساحتی 2 هزار و 500 متر مربع توسط جامعه محلی اداره می شود.

این مجموعه با اعتباری یک میلیارد ریال ایجاد شد و 15 نفر از اهالی روستای گَوَرزین با هدف توسعه بخش کشاورزی در زمینه کاشت گیاهان دارویی در آن فعالیت می کنند.

در این باغ گیاهانی همچون رُزماری، مورینگا، آپایو، کُنار شهری، گارُم زَنگی، تَمر هندی، گوآوا، نخل، انبه و غیر آن پرورش می یابد تا برای استفاده و فروش در بازار و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

این مجموعه دارای فضایی به وسعت 170 مترمربع شامل پنج باب اتاق، 10 تخت و سالن غذاخوری برای اقامت گردشگران است.

**بازدید از قطعه یک بزرگراه مرکزی قشم
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری امروز همچنین از مرحله اول طرح بزرگراه مرکزی قشم بازدید کرد.

طرح بزرگراه مرکزی قشم به طول 30 کیلومتر و با اعتبار 411 میلیارد ریال دارای 2 باند، هر یک به عرض 11.5متر آسفالت در حال اجراست.

خاکبرداری و زیرسازی قطعه اول این طرح به طول 10 کیلومتر و اعتبار بیش از94 میلیارد ریال انجام شده و تا بهمن ماه امسال عملیات آسفالت آن به اتمام می رسد که در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

همزمان زیرسازی مرحله دوم این طرح به طول 10 کیلومتر با اعتبار 146 میلیارد ریال دارای 61 درصد پیشرفت فیزیکی است و مرحله سوم نیز به طول 10 کیلومتر و اعتبار 171 میلیارد ریال 20 درصد پیشرفت دارد.

رضوی هم چنین از طرح های توسعه ای فرودگاه بین المللی قشم بازدید کرد. سالن جدید این فرودگاه با ظرفیت خدمات رسانی هم زمان به پنج پرواز و برج مراقبت جدید در حال احداث است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری به همراه مدیرعامل و دیگر مسوولان سازمان منطقه آزاد قشم در یک سفر 2 روزه از زیرساخت های اقتصادی و گردشگری روستایی جزیره قشم بازدید می کند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1397 ، کد خبر: 83024177 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ا.ف75
در زمینه صنایع دستی باید روز به روز به سمتی بریم که اگر جهانگردی وارد ایران شد بشه با حفظ ابرو از این همه شگفتی در زمینه صنایع دستی پرده برداشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
برندسازی شدن تو این زمینه خیلی اتفاق خوبی میتونه باشه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین