پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بردسکن با بیان اینکه در شکل ساختاری یک روستا آجر و سیمان باید جای خود را به مصالح بومی بدهد، گفت: نمی‌توان بر کالبد فیزیکی یک روستا لباس شهری پوشاند.

شعارسال: احمد صابری زارع  ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: روستا را باید روستایی توسعه داد تا جذابیت‌های روستایی و آرامش زندگی روستایی کم رنگ نشود، که اگر چنین شود روستاها را تنها در آلبوم خاطرات خواهیم یافت.

وی ادامه داد: طرح‌های هادی روستایی در روستاهای هدف و چه بسا در همه روستاها همسو و هم نظر با میراث فرهنگی باشد. توسعه و تغییر کالبد روستاها نباید یک روستا را تبدیل به یک شهرک کند. استفاده از مصالح بومی و نگاه به گذشته و آداب و سنن روستایی در مطالعات طرح‌های هادی روستایی باید مورد نظر باشد.

غفلت در شناسایی و معرفی روستاها منجر به کم توجهی به آن مناطق می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بردسکن گفت: اندکی غفلت روستا و جذابیت زندگی روستایی را از دست خواهیم داد چه بسا در آینده‌ای نه چندان دور روستا و جذابیت‌های زندگی روستایی را تنها در آلبوم‌های فیلم و عکس می‌توان یافت.

صابری زارع اضافه کرد: با شناسایی و انتخاب یک روستا برای مقصد گردشگری سعی در حفظ و احیا اصالت‌های روستایی می‌شود و در واقع اشتغال و درآمدزایی نیز به دنبال این طرح و ایده منظور می‌گردد.

وی گفت: روستا در قرن بیست و یکم هدف و مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. معماری بومی، آداب و رسوم مردم روستا، چشم اندازهای طبیعی و بصری در کنار آثار تاریخی در روستاها و آرامش و رفاه زندگی روستایی در قرن صنعت و دود و ماشین سبب جذب و علاقه مردم شهری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بردسکن عنوان کرد: بر همین اساس روستای بکر و دست نخورده با یک مجموعه از بناهای تاریخی و بافت قدیمی در کنار جذابیت‌های طبیعی و یا وجود شاخص‌های هنری اعم از صنایع دستی و سوغات محلی و به طور کلی وجود مجموعه‌ای از این شاخص‌ها می‌تواند در انتخاب یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری نقش داشته باشد.

صابری زارع خاطرنشان کرد: شهرستان بردسکن دارای روستاهایی از این حیث است و تاکنون روستاهای کبودان و باب‌الحکم به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شدند و البته روستاهای دیگری نیز وجود دارند که قابلیت این را دارند چراکه روستای کاسف، فیروزآباد، کشمر و.... از توابع شهرستان بردسکن هستند که پیگیر آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری، زیر ساخت‌های لازم اعم از اقامتی و پذیرایی در جهت خدمات به گردشگران روستایی و توسعه صنایع دستی و عرضه و فروش این صنایع و سوغات محلی روستاها زمینه را برای اشتغال و درآمد روستاییان فراهم می‌کند و روستاییان باید آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و معنوی و نیز آداب و رسوم خود را ارج نهاده و در حفظ و احیا آن ادارات مرتبط را یاری نمایند تا از برکات آن نیز بهره ببرند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا خراسان ، تاریخ انتشار: 14مهر 1397 ، کدخبر: 138675 ،www.khorasan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین