پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
گرانی های اخیر، مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است. به باور بسیاری از مسئولان، مردم دیگر مانند گذشته به مسئولان اعتماد ندارند و همین باعث شده، توجهی به گفته های آنها نداشته باشند و با هجوم به بازار، باعث تشدید گرانی می شوند.

شعار سال: گرانی‌های اخیر، مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است. به باور بسیاری از مسئولان، مردم دیگر مانند گذشته به مسئولان اعتماد ندارند و همین باعث شده، توجهی به گفته‌های آن‌ها نداشته باشند و با هجوم به بازار، باعث تشدید گرانی شوند.

 برخی ریشه معضلات را در مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌دانند، اما عده‌ای دیگر بر این باورند که سیاست‌های اقتصادی و ناکارآمد، باعث بروز این مشکلات است. در همین حال، برخی دیگر از جمله بعضی نمایندگان، ریشه مشکلات را در مسائل سیاسی و حاکمیتی می‌دانند.

این نمایندگان بر این باورند که استیضاح و تغییر در تیم اقتصادی هم نمی‌تواند کارآمد باشد و تا زمانی که ما نتوانیم مشکلات و اختلافات سیاسی بین خودمان را حل کنیم، نمی‌توانیم مسائل اقتصادی کشور را رفع کنیم.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: ما چند وقت پیش، در بحث اقتصادی، وزیر اقتصاد را ـ که می‌گفتند نوک پیکان اقتصاد است ـ استیضاح کردیم و مدیر کل بانک مرکزی هم تغییر کرد؛ اما دیدید که اتفاقی در بازار ارز و سکه رخ نداد!

سخنگوی فراکسیون امید گفت: این نشان می‌دهد، ما باید به دنبال راهکار‌های دیگری باشیم. به نظر من، استیضاح راه حل مشکلات نیست و ما نباید به دنبال مقصر بگردیم، چون اگر دنبال مقصر باشیم، خود مجلس هم در این قضایا مقصر است.

وی افزود: لوایح چهارگانه که چندین ماه است بین کمیسیون‌ها و صحن پاسکاری می‌شود و نمی‌گذارند تصویب شود، یکی از دلایل وضعیت اقتصادی عمومی است، دیگر آنکه ما در این مدت، یک طرح به درد بخور از کمیسیون‌ها به صحن نیاورده ایم. اگر دنبال مقصریم، ما مقصریم و آن‌هایی که برای خروج ترامپ از برجام جشن گرفتند؛ این وضعیت بدون تعارف نتیجه تحریم هاست. فرافکنی هم نیست و موضوعی واقعی است. نمونه این امر، در ترکیه است که با تحریم دو نفر از وزرای آنها، ارزش پول ملی شان ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد، حال آنکه کل کشور ما در تحریم است.

وی در پاسخ به اینکه اکنون راهکار چیست، گفت: چهل سال است ما برای مردم تصمیم می‌گیریم و آنان هم تمکین کرده و هزینه آن را پرداخته اند و خلاصه آنکه هر جایی هم که منِ مسئول اشتباه کردم، پاسخگو نبوده ام. یک بار هم شده، بیاییم و به مردم رجوع کنیم؟ یک بار هم ما مسئولان به نظر مردم تمکین کرده و طبق اصل، ۵۹ قانون اساسی عمل کنیم؟ این قانون در بحث‌های کلان سیاسی صراحت دارد، پس اشکالی ندارد ما درباره موضوع سیاست خارجی خود به این اصل مراجعه کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: من نمی‌گویم مذاکره، چون اگر بگویم مذاکره، یک عده فوری برچسب به ما می‌چسبانند که شما وابسته یا خودفروخته هستید و از این دست انگ ها. می‌خواهم بگویم هم اکنون نیز به هیچ یک از مسئولان در این افزایش قیمت‌ها و در این شرایط اقتصادی، فشاری وارد نمی‌شود و اوضاع را درک نمی‌کنند؛ یعنی این وضعیت برای مسئولان کشور قابل لمس نیست. اکنون همه نمایندگان در حال تذکر دادن هستند و همدیگر را مقصر اوضاع معرفی می‌کنند. بیاییم یک بار برای همیشه به مردم اعتماد کنیم و از آن‌ها بخواهیم به ما راهکار بدهند.

پارسایی در پایان گفت: مگر ما اصلاح طلبان، راست و یا چپ‌ها از مردم نمی‌گوییم؟ خوب بیاییم عملا به مردم اعتماد کنیم و از آن‌ها بخواهیم تصمیم گیری کنند. هر تصمیمی هم که گرفته شد، تمکین کنیم. آن موقع مردم هم روی تصمیم خود خواهند ایستاد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار 16 شهریور 97، کدمطلب: 831292، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
مگه مسئولان تو این مدت چه حرکتی ررا جلب اعتماد مردم زدن؟؟؟؟

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین