پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۵۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ایران مهارت امسال در 10 درصد مدارس متوسطه سراسر کشور اجرایی می‌شود.

شعار سال: محسن حسینی‌مقدم با بیان اینکه مهارت‌آموزی یکی از مهمترین نیازهای جامعه است، افزود: در حال حاضر بیشترین متقاضیان آموزش‌ مهارتی، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، در حالی‌که این آموزش‌ها باید از دوران مدرسه آغاز شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، سهم آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای باید به 50 درصد در کشور برسد، گفت: در حال حاضر، سهم آموزش فنی و حرفه‌ای حدود 38 درصد است که باید برای ارتقای آن به هدف تعیین شده در برنامه ششم، تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی در جامعه نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و در صورتی‌که این فرهنگ در جامعه جا بیافتد، شاهد افزایش تقاضا برای تحصیل در هنرستان‌ها خواهیم بود.

حسینی‌مقدم با اشاره به برنامه وزارت آموزش و پرورش برای توسعه آموزش‌های مهارتی، تصریح کرد: طرح ایران مهارت پارسال در هشت استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شد که بر اساس نتایج به‌دست آمده، اجرای آن برای سال تحصیلی جدید، در مدارس بیشتری ادامه می‌یابد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، طرح ایران مهارت امسال در 10 درصد مدارس متوسطه سراسر کشور اجرا خواهد شد و برای سال‌های بعد نیز، اجرای آن در مدارس بیشتری اجرایی خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 19 شهریور 97، کدمطلب: 442219، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
خوبه که تو مدارس مهارت هم یاد بگیرن و امکانات در اختیارشون باشه امیدواریم این پیشرفت فراگیر بشه
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین