پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۷۳۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: متولی قانونی مهارت های فنی و حرفه ای به صورت استاندارد فقط آموزش فنی و حرفه ای است و از موازی کاری در این عرصه باید جلوگیری شود.

شعارسال:  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: متولی قانونی مهارت های فنی و حرفه ای به صورت استاندارد فقط آموزش فنی و حرفه ای است و از موازی کاری در این عرصه باید جلوگیری شود.

منصور جلیلوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: موازی کاری در آموزش های فنی و حرفه ای از سوی نهادها و ادارات مشکل ساز شده و باید از تداخل کاری جلوگیری شود.

وی بیان کرد: آموزش های مهارتی با سازمان فنی و حرفه ای است و در مورد ماده ۹ آمده که وطیفه اشخاص حقیقی و حقوقی آمده که باید از ما مجوز بگیرد هر چند ممکن است همه به نیت خدمت به این کار اقدام کنند اما آموزشها غیرحرفه ای است و باید بر اساس استانداردهای جهانی باشد تا آسیب نبینیم.

جلیلوند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی، شهرداری، خانه کارگر، نهادهای انقلابی، کمیته امداد، کانون های کارگری وارد آموش فنی حرفه ای شده اند و این کار غیر قانونی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: ‌جهاد دانشگاهی وظیفه خاصی دارد اما امروز درآموزش ها دخالت می کند در حالی که باید مجوز بگیرد و سایر نهادها نیز باید مقررات را رعایت کنند تا آموزش های استاندارد دچار انحراف و بی اعتمادی هنرجویان نشود.

وی افزود: ۱۸۰ آموزشگاه آزاد در استان داریم که باید آموزش تخصصی در حوزه فنی و حرفه ای را انجام دهند و در جال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در آموزشگاههای بخش خصوصی آموزش می بینند.

جلیلوند یادآورشد: اگر در اداره فنی و حرفه ای میزان آموزش های ما بیش از ۱۰۰ ساعت است این برنامه ها در سایر نهادهای موازی حدود ۲۰ ساعت و از استاندارد خارج است.

وی گفت: هر نهادی که می خواهد در آموزش مهارتی ورود کندباید از فنی وحرفه ای مجوز بگیرد تا به ماهیت آموزشهای فنی آسیب وارد نشود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 10آذر 1397 ، کدخبر: 4472895،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین