پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۲
خشکسالی سبب از بین رفتن شهد گیاه «گون» و «آویشن» به‌عنوان مهم‌ترین میزبان زنبورها و کاهش میزان تولید عسل زنبورداران در مناطق ییلاقی شده است.

شعارسال: «علیرضا عطایی نژاد»، معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران  گفت: خشکسالی و کمبود گل و گیاه بویژه در ییلاقات استان تولید عسل ییلاقی را نسبت به سال گذشته کم کرده ولی میزان آن هنوز مشخص نشده است. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 6 هزار و 68 زنبوردار در زمینه پرورش زنبورعسل در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: در چند سال اخیر استقبال خوبی از سوی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی برای زنبورداری شده است.

وی به طرح اشتغال روستایی دولت در سال گذشته و امسال اشاره کرد و توضیح داد: شمار زیادی از طرح‌های کشاورزی که با پرداخت تسهیلات کم بهره همراه بوده، در بخش زنبورداری است. 579 هزار کلنی زنبور عسل در مازندران وجود دارد که 99 درصد از این کلنی‌ها، مدرن است.

تحلیل آماری دفتر مطالعات اقلیمی اداره کل هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که شدت خشکسالی سال گذشته در 7.6 درصد از گستره استان خفیف، 69.8 درصد متوسط، 19.9 درصد شدید و 1.7 درصد بسیار شدید بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 20شهریور1397 ، کدخبر: 481523: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
شدت خشکسالی واقعا نگران کننده ست..
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین