پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۶
هافینگتن پست در گزارشی نوشته است: بیش از ۸۰ درصد مردم آمریکا علاقه‌مند به دعا و نیایش به ویژه برای سلامتی خود و دیگران هستند و آن را در اشکال مختلف انجام می‌دهند.

شعار سال:به نقل ازهافینگتن پست، بر اساس تحقیقات جدید، اکثر مردم آمریکا حداقل یک بار در زندگی‌شان برای سلامتی خود یا دیگران دعا و نیایش کرده‌اند، اینها اعتقاد دارند که تمرینات معنوی می‌تواند برایشان منافع و اثرات مثبت داشته باشد.

براساس تحقیقات تصادفی مؤسسه گالوپ از بین 1714 آمریکایی، در حدود 79 درصد از مردم برای خودشان و 87 درصد برای دیگران دعا می‌کنند. از بین آن عده‌ای که برای خود دعا می‌کنند، 32 درصد اغلب این کار را انجام می‌دهند و بین آنها که برای دیگران دعا می‌کنند، 51 درصد اغلب دعا و نیایش می‌کنند.

براساس تحقیقات انجام شده، نیمی از این افراد از دیگران برای خود یا از گروه‌های نیایشی و معنوی درخواست دعا دارند.

جف لوین، محقق در دانشگاه بیلور در تحقیقات خود آورده است که تجربه عشق خداوند در زندگی تمایل به نیایش را با اهدافی نظیر شفابخشی و سلامت جسمی افزایش می‌دهد.

با وجود گسترش سکولاریسم در غرب، معنویت پنهانی هنوز بین همه آمریکایی‌ها دیده می‌شود و نیایش برای سلامتی یکی از مانیفست‌های زندگی مردم محسوب می‌شود. البته به گفته لوین شاید این معنویت پنهان در سطح انتخابات و مشارکت‌های مذهبی کمتر دیده شود.

بر اساس تحقیقات پیش از این نیز محققان آمریکایی بیان کرده بودند که دعا و نیایش می‌تواند استرس و مشکلات خواب و تعارضات روانی را کاهش دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 7 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -: آدرس سایت: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین