پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸
رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: ارائه آمارهای غیرواقعی، اعتماد مردم به برنامه‌های دولت را کاهش می‌دهد.

شعارسال: جعفر بدری در جلسه ستاد دیه که با حضور مدیر عامل ستاد دیه کشور آقای اسدالله جولائی برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه های اجرائی، چرا آمارهایی را انتشار می دهند که غیر واقعی و گمراه کننده است؟ مطمئنا این آمار و ارقام و گزارش عملکردها برای حفظ موقعیت شغلی و یا منافغ شخصی به مقامات بالاتر داده می شود؛ آمارهایی که بعضا واقعیت ندارد راه را روشن نمی کنند بلکه برعکس، باعث گمراهی مسئولین می شود و آنها را در موقعیت های تاریک و غیر قابل پیش بینی قرار می دهد.

رئیس شورای قضایی لرستان گفت: اداراتی که مسئول خدمات رسانی به مردم هستند باید در ارائه آمارها، گزارش اقدامات و پاسخ به مقامات مافوق مسئولانه تر عمل کنند. نباید امورات جاری کشور را بر پایه خیال و وهم بسازیم.

بدری افزود: آمارهای غیر واقعی، از یک طرف اعتماد مردم به برنامه های دولت را کاهش می دهد و از طرف دیگر نشان دهنده ملاحظه کاری است که از هیچ یک از این پاسخ های نادرست مورد بازخواست قرار نمی گیرند.

وی اظهار داشت: کجا آمار بیکاری کاهش پیدا کرده؟ کجا در کاهش تعداد خانواده های دچار فقر موفقیت حاصل شده؟ کجا گرانی و تورم مهار شده؟ اگر اینها واقعیت دارد که باید آمار جرم و پرونده های وارده به محاکم قضایی کاهش پیدا کند و تعداد وارده زندان رو به کاهش باشد؛ در حالی که عکس آن را شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: این‌ لاف زدن‌ها دردی را درمان نمی کند بلکه باعث می شود نهاد دولتی از چشم مردم بیفتد؛ سابقا نهاد های عمومی برای رساندن خبر به مخاطب از رسانه ملی استفاده می کردند و به دست آوردن اعتماد مخاطبان کم هزینه بود اما امروز این مخاطبان هستند که در فضای مجازی با نشر خبرهای مورد علاقه خود از رسانه‌ها پیشی می‌گیرند و اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.

بدری خاطرنشان کرد: یکی از سرچشمه های اخلاق دین است و قلب تعالیم دینی و هدف گیری عمده پیامبران، ایجاد یک جامعه اخلاقی بوده است؛ اما همه می دانیم فقر و شرایط بد اقتصادی در مرحله اول دین را از مردم می گیرد و سپس منتهی به سقوط اخلاقی جامعه می شود و به دنبال آن ناهنجاری های اجتماعی افزایش می یابد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 42شهریور1397 ، کدخبر: 4403973: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
ا.ف75
واقعا فکر میکنید که برای این هایی که امار های غیر منطقی به مردم میدن این مساله مهمه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین