پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۱۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های کشاورزی خوزستان از ورود تعاون روستایی استان برای خرید حمایتی محصول خرما از نخلداران خوزستانی خبر داد.

شعار سال: سید لطیف سیف السادات اظهار کرد: تعاون روستایی خوزستان در راستای حمایت از تولید ملی محصول خرما و حمایت از نخلداران استان، محصول نخلداران خوزستانی را به صورت تضمینی خریداری می کند.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث نجات نخلستان ها خواهد شد، افزود: با خرید تضمینی محصول خرما، بخشی از خسارت های وارده به کشاورزان و معیشت آنان را جبران می شود.

سیف السادات حمایت تعاون روستایی از نخلداران در شرایط کنونی را قابل تقدیر دانست و با اشاره به خشکسالی سال های اخیر و شوری آب و تأثیر آن بر محصول خرمای خوزستان گفت: در سال های گذشته خسارت زیادی به نخلستان های استان به ویژه نخیلات خرمشهر و آبادان وارد و باعث افت شدید کیفیت و کمیت محصول خرمای استان شد به گونه ای که بخشی از نخلستان ها به دلیل کم آبی و شوری آب از بین رفتند.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های کشاورزی خوزستان با اشاره به پائین بودن قیمت خرما و لزوم خرید حمایتی این محصول بیان کرد: به منظور حمایت از تولید محصول خرما و حفظ نخیلات استان خرید حمایتی خرمای استان خوزستان از سوی تعاون روستایی در دستور کار قرار گرفته است که اقدامی ارزشمند و تاریخی به شمار می آید.

وی ادامه داد: در واقع ورود تعاون روستایی به عرصه خرید محصول مهم خرما و تلاش برای بهبود شرایط بازار و ارتقاء معیشت نخلداران می تواند نتایج خوبی برای نخلستان های استان داشته باشد و رضایتمندی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان نیز گفت: امسال بر اساس مصوبات در ابتدا قیمت ۲۹ هزار ریال به عنوان قیمت خرید توافقی برای هر کیلو خرمای درجه یک و با احتساب سه هزار ریال هزینه سبد و حمل تعیین شد و پس از آن با تصویب سیاست خرید حمایتی خرما از سوی تعاون روستایی شاهد رونق بازار و افزایش محسوس قیمت در قیمت های پایه خرید خرما از نخلداران بوده‌ایم.

مهدی صیاحی افزود: در حال حاضر شبکه تعاون روستایی در شهرستان هایی که دارای محصول خرما هستند آمادگی لازم برای خرید محصول خرمای نخلداران را دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 27 شهریور 97، کد مطلب: 4406742:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
خداروشکر اینجوری یه بخشی از خسارتهاشون جبران میشه!!
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین