پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۶۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه صنعت دارو با مشکل نقدینگی روبرو است، توضیح داد: فاصله 40 درصدی بین تخصیص و تامین ارز وجود دارد؛ از این رو، صنعت دارو نقدینگی لازم برای گرفتن ارز 4200 تومانی بانک مرکزی را ندارد که بر اساس آن اقدام کند.

شعارسال: غلامرضا اصغری روز دوشنبه در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته در مصلی امام خمینی (ره) افزود: این چالش صنعت دارو است که امید است مورد توجه قرار گیرد و حدود سه هزار میلیارد تومان به صنعت دارو تزریق شود تا در 6 ماه دوم و سال آینده بتواند مواد اولیه دارویی را تامین کند.

وی اضافه کرد: تامین ذخیره مواد اولیه دارویی موجب می شود زمانی که چرخه مواد اولیه و ارز دچار مشکلات بیشتری می شود؛ مواد اولیه دارویی کافی داخل کشور داشته باشیم.

اصغری از هلدینگ های بزرگ مانند برکت و بانک ملی خواست معادل بخش خصوصی سرمایه گذاری و در نقدینگی صنعت دارو کمک کنند تا صنایع دارویی بتواند ذخیره دو تا سه سال مواد اولیه دارویی را داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد که وظیفه اصلی در این زمینه برعهده دولت است که مصوبات خوبی هم در این زمینه دارد.

اصغری تصریح کرد: صنعت دارو از نقدینگی رنج می برد و می خواهد پول دارویی که 10 ماه پیش فروخته است، بگیرد که آن هم به صورت اوراق تحویل داده می شود؛ نقد کردن اوراق چرخه طولانی دارد و دچار تنزل بها می شود؛ بنابراین دنبال مکانیسمی هستیم که این اوراق از طرف سازمان برنامه و بودجه تبدیل به نقدینگی شود که امید است این اتفاق در همین مهر ماه بیفتد.

وی گفت: انتظار است به تولید داخلی دارو با تامین مواد اولیه کمک شود تا کمتر در نیمه دوم امسال آسیب پذیر باشیم. برای اینکه مردم دچار کمبود دارویی نشوند، به همکاری دولت با مجلس نیاز است.

اصغری افزود: اگر نقدینگی اکنون به صنعت دارو برسد، بهتر از آبان و آذر ماه است؛ چراکه در ماه های آینده کارکرد ریال کمتر می شود و به طور قطع تامین نقدینگی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم آخر این هفته یا هفته آینده بخشی از مشکلات جدی صنعت دارو یعنی نقدینگی برطرف شود.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: تامین 97 درصد نیاز دارویی کشور، افتخار ملی است؛ صنعت دارو با ارتباط خوبی که با دانشکده های داروسازی و مراکز تحقیقاتی دارد، داروهای جدید تولید می کند. بیشترین تولید در دانشگاه های علوم پزشکی مختص علوم دارویی است که در راستای تولیدات قدم برمی دارد.

اصغری افزود: در این شرایط خاص و تحریم ظالمانه که با خروج آمریکا از برجام اتفاق افتاد، دارو به عنوان یکی از خطوط مقاومت ملت با تحریم مواد اولیه، دارو و مشکلات پیش آمده در انتقال پول، مورد هدف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنانکه صنعتگران دارو در تحریم های گذشته، داروی مورد نیاز مردم را تامین کرده اند، در تحریم جدید نیز با توانمندی فزاینده خود نیاز کشور را به دارو تامین می کنند.

اصغری خاطرنشان کرد: میزان ترخیص دارو و مواد اولیه از گمرک در 6 ماه ابتدای امسال تقریبا معادل 6 ماه ابتدای سال گذشته است. میزان تخصیص ارز نیز در 6 ماه ابتدای امسال بیش از 6 ماهه سال 96 است.

چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته در مصلی امام خمینی (ره) در فضایی بالغ بر 35 هزار مترمربع با حضور 360 شرکت داخلی و خارجی برپا شده است.

این نمایشگاه از دوم تا چهارم مهرماه از ساعت 9 تا 18 پذیرای عموم هموطنان است و در کنار نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته، سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی، دومین نمایشگاه رسانه های سلامت و نمایشگاه طلای سبز و 52 کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2مهر1397 ، کدخبر: 83042660: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا این همه بی پناه گذاشتن سایر حوزه های درمانی و تخصیص دادن کل بودجه به پاداش و حقوق پزشکان فقط از اقای هاشمی بر میومد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
اونوقت با وجود اینهمه مشکل عده ای میگن مشکلی از بابت تامین دارو نداریم!! پس مشکل نقدینگی چیه؟
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین