پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۸۸۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
هانا سانگلند سفیر سوئد در ایران در حاشیه همایش گسترش داوری در کشورهای در حال توسعه که در تهران در حال برگزاری است، خروج شرکت خودروسازی سنگین ولوو از ایران را تکذیب کرد و گفت آنها به خاطر تحریم حجم کار خود را کم کرده‌اند.

شعار سال: فسخ یک‌جانبه قراردادهای خارجی به خصوص در صنایع خودروسازی از جانب خودروسازانی مانند فولکس واگن، رنو ستروئن و اخیرا خودروسازی سنگین "ولوو"، باعث تلاطم‌هایی در بازار خودرو در ایران شده است که نمونه آن را می‌توان در عدم تحویل خودرو به مشتریانی دید که ماه‌هاست ثبت‌نام کرده‌اند. (اینجا)

با این وجود هانا سانگلند سفیر سوئد در ایران می‌گوید غول خودروسازی این کشور اروپایی، همکاری خود را با شرکتهای ایرانی قطع نکرده است.

سانگلند که در حاشیه همایش گسترش داوری در کشورهای در حال توسعه با ما گفتگو می کرد تاکید کرد باید مشکلات بین شرکتهای اقتصادی از طریق داوری حل شود. به گفته سانگلند، شرکتهای بزرگ سوئدی دهها سال است در ایران کار می کنند و تحریم های اخیر باعث رفتن آنها از کشور ما نشده است.

گفتگویی که می خوانید با همکاری سجاد اولادی عضو گروه اجرایی همایش مزبور انجام شد. در این همایش سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی گرد هم آمده بودند تا مسایل مربوط به داوری در قراردادهای تجاری بین المللی را بررسی کنند.

همایش امروز را از لحاظ اینکه مشکلات تجارت بین‌المللی ایران حل شود چطور ارزیابی کردید؟

داوری یکی از روشهای حل و فصل اختلافات است که در تجارت بین الملل و سرمایه گذاری بسیار مهم است. این سومین سمیناری است که برگزار می شود از سال 2016 و هدف آن این است که روابط سوئد و ایران را با همدیگر تحکیم ببخشد. از آن جایی که ما تجارتهای بزرگی با ایران داریم و شرکتهای بزرگ ما در ایران فعال هستند داوری بخش مهمی از تعاملات آنهاست.

درباره فسخ یک‌جانبه قرارداد شرکت‌های سوئدی با ایران توضیح دهید که به خاطر تحریم بود؟

بله، شرکتهای بزرگ صنعتی ما در ایران در حال تجارت هستند و همینطور دهه هاست که مشغول این کارند. در حال حاضر سوئدی ها با مشکلاتی مواجه هستند و همچنان دارند تلاش می کنند تجارت با ایران را سرپا نگه دارند.

چطور شرکت‌های سوئدی می خواهند مشکلاتی را در تجارت با ایران برایشان پیش آمده حل کنند؟

باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد. ما کماکان در حال پیدا کردن راه حل هایی هستیم برای اینکه مشکلات مربوط به تبادلات مالی هستیم که واقعا یک مشکل بزرگ هستند حل بشوند و شرکتهایی که تحت تحریم ها قرار ندارند بتوانند در ایران کار کنند.

شرکتهایی هم تحت تاثیر تحریم قرار می گیرند نیز می توانند از نهاد داوری به عنوان راهی برای حل و فصل اختلافات خود استفاده کنند.

مشکلاتی که به خاطر فسخ یکجانبه قراردادهای شرکتهای سوئدی مانند خودروسازی ولوو در ایران پیش آمده، چطور جبران می شود؟

شرکتهای خودروسازی ما قرارداد خود را فسخ نکرده اند. بلکه آنها حجم کار خود را کاهش داده اند و دنبال راههای هستند برای تجارت خود در ایران نگه داشته اند.

ولی اعلام شد خودروسازی ولوو می گوید تحریم باعث قطع همکاری شده است؟

نه، آنها قراردادشان را فسخ نکرده اند و تنها حجم همکاری خود را کاهش داده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار 4 مهر 97، کدمطلب: 807589، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
ا.ف75
کاملا مشخصه اروپایی هایی که نمیتونن تضمین بدن به شرکت هاشون نمیتونن منافع ایران از برجام رو هم تامین کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
اونها هم دنبال دور زدن تحریمها هستن که امیدوارم محقق بشه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
اونها هم دنبال دور زدن تحریمها هستن که امیدوارم محقق بشه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین