پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۵۸۹۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد از وجود بیش از 900 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد.
شعارسال: سعیده بهادرزاده با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی بالغ‌بر ۱۲۸ هزار دانش‌آموز در استان یزد داریم، گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل در استان یزد در سال تحصیلی جدید ۹۲۴ دانش‌آموز است که شامل ۳۹۶ دختر و ۵۲۸ پسر می‌شوند.

وی افزود: در پایش اولیه توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان ۱۷۰ نفر شناسایی‌شده و اسامی سایر دانش آموزان جهت شناسایی و جذب به شهرستان‌ها و مناطق استان معرفی‌شده‌اند که این فرایند در حال اجرا و تا پایان دهه اول مهرماه نتایج مشخص خواهد شد.

به گفته‌ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی نسبت به سال گذشته و تلاش همکاران محترم خوشبختانه میزان دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان افزایشی نداشته است.

بهادرزاده بابیان اینکه کودکان بازمانده از تحصیل در بازه سنی ۶ تا ۱۱ سال قرار می‌گیرند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۹۶ دختر و ۵۲۸ پسر هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی کودکان بازمانده از تحصیل را شهر یزد و میبد داشته‌اند، اظهار داشت: کمترین فراوانی مناطق زارچ و نیر و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت دانش‌آموزی بوده و تنها تعداد ملاک است.

وی عمده دلایل بازمانده از تحصیل این دانش آموزان را بیماری‌های صعب‌العلاج و معلولیت‌های ذهنی و جسمی مختلف، عدم شرایط مناسب مالی خانواده‌های کم‌بضاعت، مسائل فرهنگی و مشکلات خانوادگی، عدم تمایل به ادامه تحصیل اتباع خارجی و ورود به بازار کار دانست.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در خصوص رتبه استان یزد ازنظر تعداد کودکان بازمانده از تحصیل نسبت به سایر استان‌ها ابراز داشت: از سوی وزارت آموزش‌وپرورش رتبه‌بندی در این زمینه اعلام نگردیده؛ اما با توجه به جمعیت دانش‌آموزی استان وضعیت بدی نداریم و همچنان تلاش‌های همکاران ادامه دارد تا این تعداد به کمترین میزان تقلیل یابد.

بهادرزاده مسئولیت اصلی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را آموزش‌وپرورش دانست و یادآور شد: در این زمینه اقداماتی نظیر طرح مسئله در شورای آموزش‌وپرورش استان، درخواست همکاری و همیاری از سایر ارگان‌ها و نهادها مانند کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی، شورای اسلامی، ائمه جماعات، بسیج و سایر ارگان‌ها صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول تخصیص افراد لازم جهت حضور درب منزل این عزیزان و بررسی چگونگی ادامه تحصیل آنان، برگزاری دوره­های تقویتی در سطح مناطق و نواحی استان، اختصاص کمک‌هزینه تحصیلی برای این دانش آموزان، طرح موضوع در رسانه‌های نوشتاری و دیداری با توجه به اهمیت موضوع را از دیگر اقدامات برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در پایان با اشاره به اینکه باید در جامعه این نگاه ترویج یابد که عدم تحصیل هر دانش‌آموز به‌عنوان یک چالش و دغدغه در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید ملزم شویم تا جهت ادامه تحصیل فرزندان این سرزمین اقدام لازم نظیر کمک‌های مالی، اطلاع‌رسانی به آموزش و پروش، حمایت‌های معنوی، پویش‌های مردمی و غیره را صورت دهیم و طبیعتاً نقش رسانه‌های نوشتاری و دیداری در این زمینه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 5 مهر 1397 ، کدخبر: 13970701000633 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
ا.ف75
واقعا برای استان فرهیخته یزد این امار بی نهایت میتونه زیاد باشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
چطور تو استان فارس شرایط رو برای مهاجرها هم فراهم میکنن ولی تو یزد شرایط برای این تعداد زیاد از دانش آموزان فراهم نیست؟ امیدوارم اداره آموزش پرورش این استان فعالیتهاشو تا وقتیکه همه ی این تعداد امسال وارد مدرسه بشن ادامه بده.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین