پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۰۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
به نقل از دادگستری کل استان آذربایجان غربی، توکل حیدری ظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه افزود: هرگونه بی حوصلگی و سستی در امور قضایی موجب خسران خواهد بود و انجام وظایف با دقت و به درستی مصداق آیه یا یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ است.

شعارسال: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: هرگونه بی حوصلگی و سستی در امور قضایی موجب خسران خواهد بود.

به نقل از دادگستری کل استان آذربایجان غربی، توکل حیدری ظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه افزود: هرگونه بی حوصلگی و سستی در امور قضایی موجب خسران خواهد بود و انجام وظایف با دقت و به درستی مصداق آیه یا یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ است.

وی ادامه داد: افتخار دستگاه قضائی حرکت در مسیر قانون است و این دستگاه بیش از هرنهاد و ارگان دیگری با قانون سر و کار دارد. اما در این میان نکته مهم نحوه اجرای قانون است که امیدواریم به نحو احسن انجام گیرد.

رئیس سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه، نیز ضمن گرامی داشت ایام محرم و عرض تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در رژه روز نیروهای مسلح اهواز و همچنین هفته دفاع مقدس مردم ایران گفت: آنچه که از بدو قبول این مسئولیت در اولویت اول را داشته است، بحث قانونمداری و اجرای صحیح آن بوده است.

محمد علمی، افزود: در همین راستا سعی شد قانون با دلسوزی و با اهتمام به حقوق شهروندی و رویکردهای کرامت‌مدار و نه امنیت‌مدار اجرا شود. تکریم ارباب رجوع، از جمله موارد مهم در بحث حقوق شهروندی است و باید در نظر داشت که مشروعیت دستگاه قضائی در گرو اعتماد مردمی است.

همچنین در ادامه رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه در جایگاه سخنرانی حاضر و با تسلیت ایام محرم، شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: راهبردهای جدید دستگاه قضائی نیاز به استفاده از ظرفیت‌های موجود و خرد جمعی دارد. در این راستا چالش‌هایی وجود دارد که تنها راه برون رفت از آنها خرد جمعی است.

حسین مجیدی، افزود: تراکم بالای پرونده، آفت بزرگی برای دستگاه قضائی است که اطاله دادرسی را منجر می‌شود. باید ورودی‌های پرونده‌های قضائی کنترل شود و در همین راستا کنترل دفاتر خدمات قضائی را نیز لازم و ضروری است. این کنترل را می‌توان بدین صورت تعریف کرد که برای مثال برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود قریب به ۱۰ پرونده ایجاد می‌کنند که اخلال در امورات دستگاه قضائی را منجر میشود.

حسین مجیدی پیش از این مسئولیت دادستان شهرستان خوی را بر عهده داشته است و محمدعلمی، بعد بیش از ۵ سال ریاست کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه، در دادسرای دیوان عالی کشور مشغول به ادامه خدمت خواهد شد.

در پایان این مراسم از زحمات محمد علمی، رئیس سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه و همچنین پرویز علیزاده معاون سابق پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و همچنین باقر شافع، معاون قضائی سابق رئیس کل دادگستری استان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تقدیر و احکام انتصاب حسین مجیدی به عنوان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه و مرتضی حاتمی به عنوان معاون جدید پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به ایشان تحویل شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار3مهر 97، کد خبر: 4412317، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
ا.ف75
واقعا هم همینه! ولی نمیشه از حق گذشت که قوه قضاییه در این مدت تونست خیلی خیلی خوب عمل کنه و دل مردم رو راضی تر از گذشته کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
ا.ف75
توی این شرایط جنگ اقتصادی اصلا تصور این که بخوان سستی بکنن مسولان قضایی مو به تن ادمئ سیخ میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین