پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
حاتم شاکرمی گفت : برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، تعداد131 تعاونی روستایی در سطح استان تهران ، تشکیل شده است.

شعارسال:حاتم شاکرمی گفت : برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، تعداد131 تعاونی روستایی در سطح استان تهران ، تشکیل شده است.

حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران درنشست صمیمی با کارآفرینان شهرستان اسلامشهر، اظهارکرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، تعداد 131 تعاونی روستایی در سطح استان تهران، تشکیل و مشغول به فعالیت شده اند.

شاکرمی افزود: علی رغم اینکه 6 درصد از جمعیت استان تهران را روستائیان تشکیل می‌دهند و بالغ بر 800 هزار نفر از جمعیت استان تهران در روستاها سکونت دارند، که این میزان جمعیت در مقایسه با بسیاری از استاهای کشور رقم بالایی محسوب می شود، متاسفانه در طرح ایجاد اشتغال روستایی تنها 6.2 درصد از سهمیه طرح، به این استان اختصاص داده شده است که امیدواریم این میزان افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح ایجاد اشتغال زایی، بیان کرد: درسطح استان تهران چند طرح اشتغالزایی پیگیری می‌شود که در زمینه ایجاد اشتغال پایدار درسطح روستاها، استان تهران در مقایسه با سایر استان‌ها از عملکرد خوبی برخوردار بوده و رتبه نخست کشوری را تاکنون بدست آورده است.

شاکرمی تاکید کرد: در زمینه اشتغال فراگیر نیز همه پرونده های متقاضیان، جهت اعطای تسهیلات به بانکها معرفی شده ، که امیدواریم با همکاری بانکهای عامل و با ارائه تسهیلات موردنیاز طرحها ، زمینه افزایش اشتغال پایدار در سطح شهرهای استان تهران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل 4.1 واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در استان تهران مستقر هستند، افزود: در راستای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و تشکیل تعاونی‌های عمران در شهرستان‌ها، اسلامشهر نخستین شهرستانی است که، با تشکیل تعاونی عمران در این راستا، حرکت کرده است.

مدیرکل کار، رفاه، تعاون و تامین اجتماعی استان تهران، بیان کرد: در حوزه اشتغال روستایی در سطح شهرستان اسلامشهر از مجموع 73 طرح ارئه شده ازسوی متقاضیان، تعداد 46 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده ‌اند و در حوزه اشتغال فراگیر نیز متاسفانه به علت عدم تعیین تکلیف و عدم صدور مجوز برداشت تسهیلات تعیین شده، تاکنونی در این زمینه تسهیلاتی پرداخت نشده است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به آماری از فعالیت های شرکتهای تعاونی، افزود: در استان تهران در حوزه مسکن بیش از ۵۲۰۰ تعاونی مسکن فعال داریم، که در این تعاونی‌ها تعداد ۲۵۷ هزار واحد مسکونی در دست ساخت بوده که ۱۸۵ هزار واحد مسکونی از این واحدهای در دست ساخت تحویل متقاضیان شده و خوشبختانه بیش از ۷۳ درصد از تعاونی های مسکن به تعهدات خود عمل کرده اند.

شاکرمی با اشاره به تعداد تعاونی‌های مسکن مهر در استان تهران، بیان کرد: ۴۱۰ تعاونی فعال در حوزه مسکن مهر در استان تهران داریم که بخش اعظمی ازاین تعاونی ها تاکنون توانسته اند به تعهدات خود عمل نمایند و تعدادی از واحدهای تحویل نشده باقیمانده هم، با پیشرفت فیزیکی که داشته اند تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: ازمجموع تعاونی های مسکن مهر درسطح استان تهران، متاسفانه تاکنون تعداد محدودی ازتعاونیهای مسکن مهر که مشکل حقوقی داشتند که درجهت رفع مشکل پیگیر موضوع هستیم.

این مقام مسؤول تعاونی های مسکن مهر در اسلامشهر را جزو بهترین تعاونی‌های مسکن مهر کشور عنوان کرد و افزود: در شهرستان اسلامشهر در حوزه مسکن مهر از مجموع ۳۰۱۰ واحد مسکونی در حال احداث تعداد ۲۸۵۰ واحد تحویل متقاضیان شده و بقیه واحدها نیز در اسرع وقت در حال احداث و تکمیل هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد تعاونی های مسکن مهر اسلامشهر نسبت به سایر شهرستان‌ها، بهترین عملکرد را در بین تعاونی‌های مسکن مهر استان تهران داشته اند.

شاکرمی با قدردانی از عملکرد تعاونی‌ها و دستگاهای خدمات رسان، تاکید کرد: از دستگاه‌های خدمات‌رسان گاز، آموزش و پرورش، بهداشت و بقیه دستگاه خدماتی، انتظار داریم تا با ارائه خدمات بهتر و سریع تر، کسانی که در مسکن مهر ساکن می‌شوند را یاری رسانند.

شاکرمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعاونی‌های مسکن مهر گستردگی زیادی نسبت به سایر تعاونی‌ها دارند، نیاز به توجه بیشتر داشته و در برخی از این تعاونی‌ها که مشکل حقوقی دارند، برای رفع مشکل با دستگاه قضایی درصدد تعیین تکلیف هستیم.

در ادامه این نشست صمیمی تعدادی از کار آفرینان فعال و شاغل در شهرستان اسلامشهر، با بیان برخی از مشکلات خود خواستار توجه از سوی دولت و نمایندگان مجلس شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار5مهر 97، کد خبر: 13970705000245، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین