پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۵۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
استاد غلامحسین امیرخانی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه پنجمین 2 سالانه بین المللی خوشنویسی ایران در قزوین که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،گفت: مسئولان باید با حمایت بیشتر خود زمینه جذب و استقبال هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به این هنر را فراهم کنند وی افزوداین انجمن علاوه بر داشتن 320 شعبه در استان های مختلف، در 15کشور نیز برای جذب علاقه مندان این هنر شعبه دارد.

شعارسال: رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: این انجمن علاوه بر داشتن 320 شعبه در استان های مختلف، در 15کشور نیز برای جذب علاقه مندان این هنر شعبه دارد.

 استاد غلامحسین امیرخانی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه پنجمین 2 سالانه بین المللی خوشنویسی ایران در قزوین که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،افزود: مسئولان باید با حمایت بیشتر خود زمینه جذب و استقبال هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به این هنر را فراهم کنند..

وی با اشاره به فعالیت این انجمن از سال 1329، گفت: این تشکیلات موجب شده تا هنردوستان به سمت خوشنویسی جذب شوند.

امیرخانی ادامه داد: این انجمن در سال 50 نیز چندین خط فراموش شده را که حامل معرفتی برای بالنده تر کردن اندیشه و ذوق مردم ایران هستند، یعنی خط شکسته، ثلث و نسخ را احیا کرد.

وی، هنرنمایی و حضور بانوان را نیز از دیگر نتایج فعالیت انجمن عنوان کرد و گفت: در طول بیش از چهار دهه از فعالیت این انجمن جریان چندین صدساله ای که فراموش شده بود احیا شد و عدالت جنسیتی در تمام شهرها و استان ها با تشکیل شعبات این انجمن تحقق یافته است.

پنجمین 2 سالانه خوشنویسی همزمان با هفته فرهنگی قزوین از اوایل شهریورماه در بخش‌ های نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ و ثلث افتتاح شد.

با فراخوان این دوره از 2 سالانه 700 اثر به دبیرخانه آن ارسال شد که 250 اثر منتخب در نمایشگاه 2 سالانه به نمایش گذاشته شد.

از آثار پذیرفته شده مربوط به 2 سالانه خوشنویسی قزوین 210 اثر منتخب با یکدیگر رقابت پرداختند.

رویداد 2 سالانه خوشنویسی قزوین هر 2 سال یکبار به میزبانی قزوین برگزار می شود.

قزوین با برخورداری از هنرمندان بنام و شهیر خوشنویسی کشور به پایتخت این هنر در ایران معروف است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 5مهر 1397 ، کدخبر: 83046564،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
هنر زیباییه که گسترشش بدون منفعت نیست.
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
از راه هنر درآمد زایی خوبی میشه بدست آورد و باید این پیشرفت روزبه روز گسترش پیدا کنه
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
خیلی خوبه که به این هنر زیبا توجه بشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین