پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری دوسالانه های هنری فرصت ارزشمندی برای ارتقاء کیفی فعالیت هنرمندان و رقابت پذیری هدفمند و کمک به اقتصاد هنر است.

شعارسال: سید مجتبی حسینی معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح پنجمین دو سالانه خوشنویسی بین المللی ایران در قزوین  به سوالات مختلف در حوزه اهمیت برگزاری دو سالانه ها، تقویم هنری و توجه به اقتصاد هنر پاسخ گفت.

* دوسالانه ها چقدر در ارتقاء کیفی هنر موثر است؟

دو سالانه ها و جشنواره های محلی برای ارزیابی کارکرد و تلاش هنرمندان در فاصله دو رویداد اهمیت زیادی دارد و از طرف دیگر بستر گفتگوی هنرمندان را فراهم می کند، لذا این رویدادها می تواند یک فرصت تلقی شود.

البته این رویدادها نباید بیش از حد برگزار شود و اگر تقویم هنری مملو از جشنوارها باشد دیگر فرصت رشد را محدود خواهد کرد لذا رویدادهای هنری هم فرصت و هم تهدید است.

در میان رویدادهای هنری کشور یکی از برنامه ها دوسالانه خوشنویسی قزوین است که یک رویداد فرصت ساز بوده و هنرمندان هر دو سال می توانند رشد و پیشرفت خود را ارزیابی کنند.

خوشبختانه هر دوره سطح کیفی دوسالانه ها بهتر می شود و هر دوره هنرمندان آثار خود را در معرض قضاوت قرار می دهند و رشد خود را به قضاوت می نشینند.

* تقویم هنری وزارت خانه در برگزاری جشنواره ها چگونه است؟

تقویم ما ثابت است و شامل رویدادهای بین المللی فجر، جشنواره های ملی تجسمی جوان، جشنواره موسیقی جوان و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر مریوان و تئاتر بین المللی است اما رویکرد کلی ما کیفی سازی برنامه هاست و نگاه آمایشی به توسعه و رشد هنر در کشور و همکاری نهادهای مختلف در حوزه هنر از اهم نگاههای معاونت هنری است.

*برای نمایشگاههای خارجی چه برنامه ای تنظیم شده است؟

به طور مستمر و جاری رویدادها در حال برگزاری است و تمامی اعزام هنرمندان و نمایشگاههای هنری تابع یک روال منظم و منسجم بر اساس ظرفیت کشور میزبان و مخاطب شناسی است.

* آیا محدودیت اعتباری برنامه های هنری را تحت تاثیر قرار داده است؟

البته همواره دغدغه اعتباری داریم اما به دلیل استطاعت هنرمندان نگاه اعتباری نداریم و نبود اعتبار به توقف فعالیت های هنری منجر نمی شود.

* اقتصاد هنر را تا چه میزان جدی گرفته اید؟

اقتصاد هنر به معنای خرید هنر توسط دولت نیست بلکه کمک به توسعه بازار هنر است و تمام کلان برنامه های معانت هنری وزارت ارشاد رویکرد توسعه ای دارد و بومی سازی و فراگیر کردن اقتصاد هنر از برنامه های وزارت است.


ما با تمام توان برای توسعه بازار هنر و گسترش اقتصاد هنر با رعایت همه استانداردهای این بخش کار می کنیم.

* چه هنری ظرفیت بیشتری برای صادرات دارد؟

هنر کالا نیست که صادر شود آثار هنری مانند تیر آرش هستند که از کمان فرهنگ شلیک می شوند و هر جا فرود بیاید مرز هنری ایران است، لذا نگاه کالایی به هنر پسندیده نیست.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 4شهریور  97  کد مطلب : 4384730،www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین