پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۵۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی‌چابک مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و جمعی از هنرمندان خوشنویس سراسر کشور و مسؤولان استان در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین در 29 دی ماه در در چهار بخش ثلث، شکسته نستعلیق، نستعلیق و نسخ برگزار شد.

شعارسال: در مراسم معرفی برگزیدگان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی‌چابک مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و جمعی از هنرمندان خوشنویس سراسر کشور و مسؤولان استان در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، برای نخستین بار یک بانوی خوشنویس از استان مرکزی در بخش شکسته نستعلیق به عنوان برگزیده نخست معرفی شد.

معرفی برگزیدگان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی با اعطای ده نشان درجه یک هنری

در بخش ثلث، مجید داستانی، رحیم خلیلی و احسان کاظمی به عناوین اول تا سوم این رشته دست یافتند و علی سلطانی به همراه افشین نجفی بهزاد شایسته تقدیر معرفی شدند. نفیسه تقوی و لیلا مژدگانلو نیز در بخش بانوان رشته ثلث شایسته تقدیر شده و جوایز نقدی دریافت کردند.

در بخش شکسته نستعلیق، زهرا عظیمی، امیر دانش مراغی و عادل زارعی عنوان‌های اول تا سوم را کسب کردند و طیبه ازندریانی، حمیدرضا خداکرمی، میثم صدری، مجتبی رحمدار، گوهر همایی مقدم و ایمان وکیلی مطلق نیز شایسته تقدیر شدند. اعظم ابهرچایی و فاطمه کاظمی هم در بخش بانوان شایسته تقدیر شدند.

در بخش نستعلیق (چلیپا) مصطفی عابدینی به رتبه برتر دست یافت و حامد فقیهی و محمدجواد اسدی گورجی نیز دوم و سوم شدند و احد صلاحی‌کیا شایسته تقدیر معرفی شد.

در سیاه مشق نستعلیق، حمید احمدی، هادی سیدخوانی و سید رسول آقامیر عنوان‌های اول تا سوم را به دست آوردند و محمدمهدی فرهنگی در این بخش شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش قطعه نستعلیق نیز محمدجواد شکوهی‌فر، سید علیرضا مطلبی و سید مرتضی جعفری اول تا سوم شدند و سید پیمان سادات‌نژاد نیز شایسته تقدیر معرفی شد. زهرا حاج‌ابراهیمی، فاطمه مقیمی، مرضیه محمدی، حکیمه پوریزدان پرست، شیرین محمدکرمی، معصومه بختیاری و نسیبه هادی‌پور نیز در بخش نستعلیق مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش نسخ نیز محمد نعیم جوادی، مجید سعید کافی، محمد پورقلی‌زاده به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و از سید مهدی عدنانی، محمد گودرزی و حمید میکانیک در این بخش تقدیر به عمل آمد. همچنین سحر فرید و زهرا شیرازی‌پور نیز در بخش بانوان مورد تقدیر قرار گرفتند.

اعطای نشان درجه یک هنری/افتتاح نمایشگاه دوسالانه

در جریان برگزاری مراسم اهدای جوایز هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهی درجه یک هنری را به ۱۰ هنرمند خوشنویس اهدا کرد.

بر این اساس، راضیه فولادی، شهربانو نجفی، صفر نورزاد، رضا ظرفیان، عباس نوری علویجه، محمدرضا معین‌خواه، علی‌رضا زندی‌خواه، حسین خسروی فاردقی، روح‌الله دلخانی و محمدجواد شکوهی‌فر، هنرمندانی بودند که گواهی درجه یک هنری خود را از وزیر فرهنگ دریافت کردند.

در این مراسم همچنین با اهدای لوح از علی‌اکبر پگاه قزوینی، خوشنویس شناخته‌شده کشور نیز تجلیل شد.

همچنین، نمایشگاه هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرای بهشتیان سعدالسلطنه قزوین افتتاح شد. در این نمایشگاه، ۱۶۵ اثر منتخب از هنرمندان توانمند عرصه خوشنویسی در چهار گرایش نستعلیق، نستعلیق شکسته، ثلث و نسخ به نمایش درآمده است.

هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با گرامیداشت یاد استاد برجسته خط نسخ، علاالدین تبریزی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۳ بهمن جاری، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 30دی1402، کدخبر: 1439294، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین