پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۸۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
عضو شورای عالی داروخانه‌های ایران درباره تحریم چهار شرکت پخش دارو توضیح داد.عضو شورای عالی داروخانه‌های ایران در ادامه به علت این تحریم خرید دارو اشاره کرد و گفت: این تصمیم گیری به این دلیل بوده است که بیمه‌ها پول داروخانه‌ها را نمی‌دهند و داروخانه‌ها نقدینگی ندارند در این بحبوحه دارو را نقد به داروخانه‌ها می‌فروشند.

شعار سال: بهرام بهمنیار عضو شورای عالی داروخانه‌های ایران با اشاره به تحریم چهار شرکت پخش دارو از سوی شورای عالی داروخانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شورای عالی داروخانه‌های ایران اعلام کرده است که تا بهبود شرایط، داروخانه‌ها از چهار شرکت پخش دارو به صورت محدود و تنها برای جلوگیری از نایاب شدن دارو خریداری کنند.

عضو شورای عالی داروخانه‌های ایران در ادامه به علت این تحریم خرید دارو اشاره کرد و گفت: این تصمیم گیری به این دلیل بوده است که بیمه‌ها پول داروخانه‌ها را نمی‌دهند و داروخانه‌ها نقدینگی ندارند در این بحبوحه دارو را نقد به داروخانه‌ها می‌فروشند.

شرکت های پخش تحریم شده، دارو را نقدی می‌فروشند

وی افزود: پیش از این، چهار شرکت پخش دارو را با مهلت 2 تا 5 ماهه به داروخانه‌ها می‌فروختند اما اکنون به داروخانه‌ها اعلام کرده‌اند که چون شرکت‌های وارد کننده دارو را نقد می‌فروشند ما نیز داروهایمان را نقد به داروخانه‌ها می‌فروشیم.

بهمنیار تصریح کرد: به منظور حل مشکل مقرر شده تا نشستی جمعی بین داروسازان و شرکت‌های پخش و واردکنندگان برگزار شود تا در شرایط تحریم و بحران مالی به تأمین داروی بیماران کمک کنیم.

بیمه ها 7 ماه است که پول داروسازان را نداده اند

عضو شورای عالی داروخانه‌های ایران با تأکید بر اینکه داروخانه‌ها با چالش نقدینگی مواجه هستند، گفت: متأسفانه مسئولان به درد داروسازان رسیدگی نمی‌کنند و بیمه‌ها به دلیل مشکلات مالی قریب به 7 ماه است که پول داروخانه‌ها را نمی‌دهند.

وی افزود: بیش از این شرکت‌های داروسازی به داروخانه‌ها آفر می‌دادند اما اکنون به دلیل مشکلات مالی این آفرها قطع شده است، شرکت‌های پخش نیز به دلیل آنکه وارد کنندگان دارو را نقد می‌فروشند چاره‌ای جز فروش نقدی ندارند و در نهایت داروخانه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

بهمنیار تأکید کرد: داروسازان با تمام سختی‌ها و مشکلات تلاش می‌کنند داروی مورد نیاز مردم را خریداری و به دست مردم برسانند.

داروسازان چاره ای جز تامین داروی دردمندان ندارند

عضو شورای عالی داروخانه‌های ایران اظهار کرد: داروسازان مانند صنف کامیون‌داران نیستند که اعتصاب کنند تا به خواسته‌هایشان برسند زیرا بیماری که به داروخانه مراجعه می‌کند دردمند است و نبود دارو دردی بر دردهای بیمار اضافه می‌کند.

وی بیان کرد: متأسفانه وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت به مشکلات داروسازان رسیدگی نمی‌کند.

بهمنیار تصریح کرد: باید همه دست در دست هم دهیم و در دوران بحران و تحریم، کاری کنیم به مردم فشاری وارد نشود هر چند که داروسازان تحت فشار بسیاری هستند و از طرفی بیمه‌ها پولشان را نمی‌دهند از طرفی شرکت‌های پخش فروش نقدی دارند. بیماران نیز به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند و داروسازان در نهایت مجبور می‌شوند تسهیلات بانکی 21 درصدی را دریافت کنند و دارو را با سود 7 درصد بفروشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 8 مهر 97، کدمطلب: 6682303، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
تو این اوضاع دارویی مملکت و تحریمها فقط همین مونده بود.
م.ا75
ناشناس
Romania
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
وای دارو دیگه نقدینگی و غیر نقدی نمیشناسه ،زندگی بیمار وسطه

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین