پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
مسئول کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: صادرات خالص داروهای انسانی در سال 1395، 60 میلیون دلار و در سال 1396، 79 میلیون دلار بوده که امید است به رغم مشکلات امسال نیز افزایش داشته باشد.

شعارسال: مهرداد علیان در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته در مصلی امام خمینی (ره) افزود: در مراجعه به سازمان توسعه تجارت آمارهای مختلفی برای صادرات دارو وجود دارد؛ صادرات آینه تولیدات داخل کشور است که با توجه به وضعیت کشور با مشکلاتی روبرو است.

وی تصریح کرد: البته تمهیداتی برای صادرات داریم و شرکت های دارویی نیز در این زمینه به رغم همه مشکلات بی تجربه نیستند. در واقع سربازان گمنامی در صادرات دارو داریم که می دانند چکار کنند.

علیان درباره کیفیت دارو نیز گفت: هنگامی که در بازارهایی مانند روسیه، داروی ایرانی را ثبت می کنیم یعنی از نظر کیفیت به جایی رسیده ایم که آنها ما را قبول دارند. حتی برخی شرکت های دارویی ایران در حال تاسیس شرکت در ترکیه هستند.

* داروی ایران به رغم ادعاهای آمریکا تحریم است

مرتضی خیرآبادی عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی نیز در این نشست با اشاره به رفتار متناقض ترامپ در تحریم ها گفت: ترامپ در زمان تحریم ها اعلام کرد که لوازم کشاورزی، دارویی و تجهیزات پزشکی از تحریم مستثنی هستند اما در سیر تحریم ها شاهد بودیم این حرف، دروغی بزرگ است.

وی افزود: با شرکت های خارجی تماس گرفته بودند و حتی به برخی شرکت های دارویی، مکتوب نوشته شده است که حق ندارند با ایران در زمینه دارو، همکاری داشته باشند.

خیرآبادی اضافه کرد: حتی با ارسال پول از طریق بانکی نیز شرکت های خارجی از ارسال کالا خودداری می کنند. درست است که ایران 97 درصد داروهای مورد نیاز خود را در داخل کشور تولید می کند و خودکفا است اما برای برخی کارهای آزمایشگاهی به واردات نیاز است.

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی گفت: صنعت داروسازی نیاز به بازسازی دارد؛ برای خطوط جدید باید تکنولوژی جدید خریداری کرد که در تحریم است. روزی که فرمان تحریم امضا شد، متوجه شدیم 100 شرکت خارجی که برای حضور در نمایشگاه ثبت نام و تعدادی از آنها هزینه پرداخت کرده بودند، از حضور در نمایشگاه ایران منصرف شدند و حتی از هزینه خود نیز گذشتند.

خیرآبادی تصریح کرد: ورود داروی خارجی به ایران مشکل دارد. به عنوان نمونه کارخانه های ایتالیایی برای درمان بیماران تالاسمی حتی نگذاشتند ماده اولیه وارد ایران شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ایران نمی توانست 97 درصد دارو را داخل کشور تولید کند، امروز مانند ونزوئلا مردم باید در خیابان ها می ریختند.

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی گفت: در چهار ماه گذشته در مسائل بانکی با مشکلات زیادی روبرو بودیم؛ دولت ارزی که مصوب کرده بود تا پایان شهریور به دارو اختصاص دهد، کمتر از 50 درصد آن را اختصاص داد. بانک مرکزی در زمان تحریم، ارز ما را تخصیص نداده است اما صنعتگران دارو تلاش می کنند دارو به دست مردم برسد.

خیرآبادی تصریح کرد: اگر دولت 10 درصد حمایت و پشتیبانی که از صنعت خودرو می کرد، از صنعت دارو انجام می داد مطمئنا هیچ مشکلی برای تولید دارو در داخل کشور نداشتیم.

* ایران قطب دارویی منطقه منا است

محمدرضا زرگر زاده عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی نیز در این نشست گفت: ایران قطب دارویی منطقه منا MENA (منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا) است.

وی افزود: یکی از موانع بزرگ تامین دارو، بحث تثبیت قیمت ها است؛ ما نمی خواهیم قیمت دارو افزایش یابد اما متناسب با شرایط باید بتوانیم نهاده های تولید را فراهم کنیم.

زرگر زاده تصریح کرد: اولین لبه های تیز تحریم متوجه دارو شد و به رغم گفته ها، اولین بخشی که در تحریم صدمه خورد، دارو بود. سال هاست شرکت های ایرانی حق شرکت رسمی در نمایشگاه های بین المللی دارویی را ندارند و حتی اگر شرکت دارویی غرفه ای بزند و در آن کاغذ A4 تبلیغ کند، فورا کاغذها و نام ایران را جمع آوری می کنند.

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی خاطرنشان کرد: قیمت دارو هنوز افزایش پیدا نکرده است اما کمبود دارویی داریم که ناشی از عدم تامین به موقع ارز برای تامین نهاده های تولید است. اتفاقاتی که برای صنعت چاپ افتاده هنوز برای صنعت دارو نیفتاده است و تلاش می کنیم این اتفاق نیفتد.

زرگر زاده با اشاره به چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته یادآور شد: شعار امسال چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته، «توسعه ملی، نگاه جهانی و توسعه پایدار» است.

* داروهای ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی است

حسن ریاحی عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات دارو گفت: برای اینکه صادرات داشته باشیم باید شرکت های دارویی بین المللی مانند سازمان غذا و دارو آمریکا FDA از کارخانه های ایران بازدید داشته باشند و آن را تائید کنند.

وی افزود: بسیاری از مواد اولیه امکان صادرات به خارج کشور را دارند. داروهای تولید ایران از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته در مصلی امام خمینی (ره) در فضایی بالغ بر 35 هزار مترمربع با حضور 360 شرکت داخلی و خارجی درحال برگزاری است.

این نمایشگاه از دوم تا چهارم مهرماه از ساعت 9 تا 18 پذیرای عموم هموطنان است و در کنار نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته، 52 کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 31شهریور1397 ، کدخبر: 83040132: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ا.ف75
الان ما خودمون این همه در زمینه دارویی مشکل داریم چرا باید به صادرات دارویی مون ادامه بدیم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
مشکلات تامین دارو های مورد نیازمون هم از کشورهایی که بهشون صادر میکنیم حل بشه خیلی خوبه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین