پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صادرات دارو و تجهیزات پزشکی از این به بعد منوط به اخذ مجوز از وزارت بهداشت و این سازمان است و پس از بررسی های مورد به مورد این مجوزها در صورت نبود کمبود داخلی اعطا می شود

شعارسال: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صادرات دارو و تجهیزات پزشکی از این به بعد منوط به اخذ مجوز از وزارت بهداشت و این سازمان است و پس از بررسی های مورد به مورد این مجوزها در صورت نبود کمبود داخلی اعطا می شود.

غلامرضا اصغری روز شنبه  افزود: امکان صادرات دارو و تجهیزات پزشکی مورد به مورد متفاوت است و اگر کمبود داخلی در آن زمینه نداشته باشیم می تواند صادرات صورت بگیرد اما در غیر این صورت اجازه صادرات ندارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از کمبودهای دارویی در دست نیست اما تمام داروها و تجهیزات پزشکی صادراتی مورد به مورد بررسی می شوند و اگر کمبودی در آن زمینه وجود داشت، نمی توانند صادر شوند.

وی گفت: در راستای تقویت تولید داخل داروها، علاوه بر الزام اخذ مجوز برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به افزایش خطوط تولید داروهای داخلی اقدام می کنیم.

* مواد اولیه دارویی برای یکسال موجود است

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در نخستین گام نیز خطوط تولید برخی داروهای بیوتکنولوژی و داروهای مربوط به سرطان، پنجم آذر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اصغری ادامه داد: افزایش خطوط تولید داخل دارو متناسب با نیاز کشور خواهد بود؛ درباره تامین مواد اولیه آنها نیز نگرانی وجود ندارد چرا که نیمی از مواد اولیه داخل کشور تولید می شوند و نیم دیگر که وارداتی است به اندازه یک سال موجودی داریم و تمام شرایط مانند زمان عادی است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره تحریم های اعمال شده اخیر علیه ایران نیز اظهار داشت: دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی از این تحریم ها مستثنی هستند و راه های جانبی نیز برای انتقال پول جهت تامین دارو وجود دارد بنابراین مشکلی در این زمینه به وجود نمی آید و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

اصغری گفت: قیمت دارو از ابتدای سال تاکنون با توجه به افزایش قیمت ها، به طور میانگین 12 درصد افزایش داشته است.

وی درباره برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای تامین دارو نیز افزود: هنوز این مبالغ ابلاغ نشده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12آبان 1397 ، کدخبر: 83087011، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
یعنی تا الان ممنوع نبوده؟ خداییش ایران چه خبره؟ همینطوری دارو و تجهیزات بدون مجوز میوردن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین