پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۳۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود دارویی جدی نداریم اما توزیع برخی داروها از جمله داروهای بیماران خاص مدیریت می شود و مقرر شده تا یک ماه آینده توزیع آنها بر اساس برنامه نرم افزاری و با توجه به دفترچه بیمه و کدملی بیماران صورت گیرد.
شعارسال: غلامرضا اصغری در پاسخ به این پرسش که آیا سهمیه بندی برخی داروها صحت دارد، افزود: این برنامه سهمیه بندی نیست اما در حقیقت نوعی مدیریت توزیع داروست که در حال برنامه ریزی است و هنوز اجرایی نشده است.

وی علت اجرایی نشدن این برنامه را مشکلات نرم افزاری عنوان کرد و گفت: بر اساس این برنامه قرار است داروها فقط به افرادی که واقعا نیاز دارند داده شود.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: توزیع مدیریت شده دارو فقط در مورد برخی داروهای خاص معدود مانند داروهای مربوط به پیوند کلیه اجرا می شود.

اصغری خاطرنشان کرد: در صورت توسعه زیرساخت های نرم افزاری می توان داروهای جدیدتری را نیز به این سامانه اضافه کرد و داروهای بیشتری را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: بیمارانی که دفترچه بیمه دارند از طریق دفترچه بیمه خود به این داروها دسترسی پیدا می کنند و برای بیمارانی که بیمه نیستند، توزیع دارو براساس کدملی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ششمین جلسه توزیع مدیریت شده داروها برگزار شد و بر اساس مصوبات آن ظرف یک ماه آینده این برنامه اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: هنوز تعداد بیمارانی که از این طریق دارو دریافت می کنند به طور دقیق مشخص نیست چرا که تعداد آنها در هر گروه از بیماری ها فرق می کند.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: توزیع این داروها در داروخانه های دولتی نزدیک خانه بیماران صورت می گیرد و جای نگرانی برای بیماران از لحاظ طی مسافت و مشکلات بوروکراسی اداری نیست.

اصغری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی براینکه آیا توزیع مدیریت شده شامل توزیع داروهای بیماری های دیابت و فشارخون نیز می شود، گفت: این برنامه شامل داروهای این بیماری ها نمی شود چرا که مشکلی در تامین و تولید داروهای دیابت و فشارخون نداریم و این داروها به مقدار فراوان وجود دارند.

وی درباره کمبودهای دارویی نیز گفت: میزان کمبودهای دارویی همانند گذشته و حدود 30 قلم است و تفاوتی نکرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 15 آبان 1397 ، کدخبر: 83091209 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
م.آ73
اگه مدیریت رو اینطوری تعریف میکنیم پس وای به حال مردم حداقل انقدر خومونو نزنیم خونه علی چپ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
م.آ75
اینکه کمبود نداریم کافی یه نگاهی به میزان توزیع و افزایش قیمت به دلیل کمبود دارو داریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
بازم دارن میگن ما کمبود نداریم! اقا هرکی تو محلش دارو زیاد هست بیاد زیر همین کامنت بگه! تا ما بفهمیم اگه تو محل ما کمه کجا زیاده!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین