پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
محسن کریمی طبسی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز استقلال لیتوانی اظهار داشت: بر اساس اعلام مقامات وزارت بهداشت ما سه میلیارد دلار ظرفیت تولید مواد اولیه دارویی و صادرات آن را داریم که ما این موضوع را به لیتوانی منعکس کرده ایم.

شعارسال: کنسول افتخاری لیتوانی در تهران گفت: به دنبال صادرات مواد اولیه دارو به لیتوانی هستیم و مجوزهای اولیه را هم دریافت کرده ایم.

 محسن کریمی طبسی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز استقلال لیتوانی اظهار داشت: بر اساس اعلام مقامات وزارت بهداشت ما سه میلیارد دلار ظرفیت تولید مواد اولیه دارویی و صادرات آن را داریم که ما این موضوع را به لیتوانی منعکس کرده ایم.

کریمی گفت: ما برخلاف گذشته که به دنبال واردات بودیم اما اکنون در پی توسعه صادرات هستیم.

وی افزود: لیتوانی در زمینه همکاری با ایران پیام شفافی دارد و به دنبال حفظ روابط خود با ایران است.

کنسول افتخاری لیتوانی در تهران با اشاره به روند رو به رشد روابط تجاری دو کشور از آمادگی خود برای کمک به سرمایه گذاران به کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه مشکل روادید بین دو کشور حل شده و هر کسی به ما مراجعه کند و صلاحیت لازم را داشته باشد مانند بقیه سفارتخانه‌های اروپایی مدارک وی گرفته می شود و روادید را دریافت می کند.

کنسول لیتوانی در تهران اضافه کرد: مشکل روادید گروهی هم حل شده و با حل این مشکلات می توانیم به اتباع دو کشور برای سرمایه گذاری کمک کنیم.

کریمی طبسی که سفیر صلح جهانی است، در ادامه از همکاری 100 برند برتر داخلی با فدراسیون صلح جهانی خبر داد و گفت: بر این اساس این 100 برند برتر جزو حامیان صلح می شوند و ما با این اقدام به دنیا نشان می دهیم که به دنبال صلح هستیم.

به گفته سفیر صلح جهانی، 800 کمپانی بزرگ دنیا عضو فدراسیون جهانی صلح هستند.

رییس اتاق دوستی - پارلمانی ایران و لیتوانی هم در این مراسم با تبریک روز استقلال لیتوانی اظهار داشت: دنیای مورد نظر جمهوری اسلامی ایران دنیای صلح و همکاری متقابل است و دولت و مجلس شورای اسلامی بر گسترش رابطه با کشورهای جهان اهتمام دارند.

وی افزود: سیاست اصولی ایران مبتنی بر عزت ملی و در راستای صلح و همکاری جهانی بوده و دولت در این راستا گام های مثبتی برداشته که البته این سیاست ها مورد تایید مجلس شورای اسلامی بوده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ادامه داد: ما امیدواریم انرژی کشورها به جای کشمکش و منازعات بی حاصل مصروف توسعه، رفاه، پیشرفت و بسط رفا شود و ما در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم به این مساله دست پیدا کنیم.

نوریان همچنین ابراز امیدواری کرد از ظرفیت های علمی، اقتصادی، تجاری، گردشگری دو کشور برای پیشبرد روابط دو کشور در سطوح مختلف استفاده شود و به زودی سفارتخانه های دو کشور افتتاح شوند.

وی یاد آور شد: روابط مستحکم بر پایه همکاری متقابل می تواند پایه سیاست های یکجانبه گرایی را سست کرده و به بسط همکاری های چندجانبه کمک کند.

جشن استقلال لیتوانی بعد از ظهر امروز به همت کنسولگری افتخاری لیتوانی در ایران با حضور مهمانانی از مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، فعالان اقتصادی در هتل بزرگ تهران برگزار شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا ، تاریخ انتشار: 20اسفند 1397 ، کدخبر:17846 ،www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین