پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، عمان و سوریه جزو اولویت های ایران برای بازار هدف تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی هستند. البته استفاده از این بازار نیازمند فعالیت جدی شرکت های تولیدکننده ایرانی است.قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل درباره سرانجام تفاهم نامه همکاری دارویی ایران و بلاروس که مهر ماه سال گذشته به امضا رسیده بود، گفت: طی چهار سال گذشته تفاهم نامه هایی با کشورهای مشترک المنافع امضا شد و با توجه به عضویت بلاروس در حوزه اوراسیا، با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، تفاهم نامه همکاری در حوزه دارو با این کشور امضا شد.

شعار سال: محسن اسدی لاری در مورد بازارهای هدف برای تولیدات داخلی ایران افزود: کشورهای مشترک المنافع در این زمینه بسیار مدنظر هستند. در دیداری که با وزیر بهداشت قزاقستان داشتم، ایران را به عنوان اولین کشور همکار در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی انتخاب کردند و قرار است دیداری از ایران انجام دهند. این همکاری ها با روسیه، قرقیزستان، آذربایجان، ارمنستان و ازبکستان نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: البته کشورهایی مانند اندونزی و جنوب شرق آسیا نیز برای همکاری با ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اعلام آمادگی کردند که هنوز قطعی نشده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل درباره سرانجام تفاهم نامه همکاری دارویی ایران و بلاروس که مهر ماه سال گذشته به امضا رسیده بود، گفت: طی چهار سال گذشته تفاهم نامه هایی با کشورهای مشترک المنافع امضا شد و با توجه به عضویت بلاروس در حوزه اوراسیا، با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، تفاهم نامه همکاری در حوزه دارو با این کشور امضا شد.

اسدی لاری ادامه داد: همکاری با بلاروس در حوزه دارو از سال گذشته تشدید شد و با توجه به شرایط فعلی کشور در شرایط تحریم، باید شرکت های دارویی داخلی نیز همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: حدود یک ماه پیش نیز معاون دارویی کشور بلاروس به ایران آمد و سپس طی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به بلاروس نیز مشکلات ثبت داروها در این کشور پیگیری شد. به هر حال انتظار این است که شرکت های دارویی داخلی از این فرصت برای ثبت دارو در این کشور استفاده کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل درباره همکاری های ایران با برزیل در حوزه تجهیزات پزشکی نیز بیان کرد: سال گذشته مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو سفری به برزیل داشت و تفاهم هایی با وزارت بهداشت این کشور انجام شد. تجهیزات پزشکی و دارو در کشور برزیل بسیار پیشرفته است و تاکنون تجربه استفاده از تجهیزات پزشکی این کشور در ایران و به خصوص در حوزه ارتوپدی وجود داشته است.

اسدی لاری ادامه داد: یکی از بازارهای هدف در دوران تحریم، کشور برزیل است و امیدواریم اولین دور گفت و گو تجاری و فناوری ایران و برزیل تا دو هفته دیگر برگزار شود و دومین دور این گفت و گوها در اوایل فوریه سال میلادی اتفاق بیفتد. در شرایط فعلی هم می توان با کشور برزیل تولید مشترک و واردات انجام داد.

وی درباره همکاری ایران و ژاپن در حوزه سلامت نیز اظهار داشت: سال گذشته انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ژاپن ابراز تمایل کردند که با ایران همکاری کنند و مذاکراتی با مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی ایران در این زمینه انجام دادند. در زمینه تولید مشترک با ژاپنی ها هنوز فاصله بسیاری وجود دارد و نیازمند گفت و گوهای بیشتری در این زمینه هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خرداد تاریخ انتشار 26 آبان 97، کدخبر: 299009، www.khordadnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
م.آ75
متاسفانه کاهش کیفیت دارو و قیمت بالا این بازار رو تهدید میکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین