پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
با درخواست علی محمدشاعری، نماینده مردم بهشهر در قوه مقننه، و دستور وزیر جهاد کشاورزی، توقف بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های هیرکانی، متوقف شد!!
شعار سال : خبر بسیار ناراحت کننده است! خبری که به روشنی، بحران مدیریت در جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارد! هنوز اجرای قانون برنامه ششم توسعه به دو سالگی خود نرسید که وزیر جهاد کشاورزی به خاطر ترس از برخی نمایندگان مجلس که به جای منافع ملی، به منافع منطقه ای و پایگاه رأی خود در حوزه انتخابیه توجه دارند، فرمان متوقف کردن قانون توقف بهره برداری چوبی از جنگلهای هیرکانی را صادر کرد!


در پی درخواست علی محمدشاعری از محمود حجتی، مجوز بهره برداری مجدد از درختان میراث طبیعی هیرکان صادر شد! شاعری همان است که در ابتدای ورود به مجلس شورای اسلامی، خود را مدافع محیط زیست و نیز مدافع توقف بهره برداری چوبی از جنگلهای شمال ایران معرفی می کرد! من هم پس از گفت و گوئی با او، آن زمان حرفش را باور کرده بودم! اما بسیاری از روزنامه نگاران که تجربه بیشتری نسبت به این صاحب قلم داشتند بارها به من تذکر دادند که این یک نمایش است و نباید بازیچه این نمایش شویم! باورش برایم سخت بود که چطور ممکن است یک نماینده مجلس چنین نقش بازی کند! اما طولی نکشید که در ارتباط با بهره برداری چوبی از جنگلهای هیرکانی و هم در ارتباط با طرح تشکیل وزارت منابع طبیعی و محیط زیست و نیز لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان، این نماینده مجلس و برخی دیگر از همکارانش را با وضوح بیشتری شناختم!
شاعری که بنظر می رسد دانش ناقصی در زمینه رشته جنگلداری دارد، در نامه اخیر خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی به گونه ای از مخاطرات وجود درختان شکسته و افتاده در کف جنگل سخن می گوید، انگار نه انگار که این میراث طبیعی در طول قرن ها سیستم خودتنظیمی خودش را داشته است و از وقتی که پای انسان برای بهره کشی از آن باز شد رو به زوال رفت! آقای شاعری در این نامه که سندی تاریخی برای قضاوت ادعاهای او خواهد بود، به نحوی برای صنایع، دلدادگی می کند که گوئی جنگل باید تاوان بخش صنعت را بدهد!
امروز باید به حال وزارتی تأسف خورد که وزیرش از ترس استیضاح، پای چنین مجوزهائی را امضا میکند و یک کشور را، و طبیعت ایران را، بر سر ماندن بر سریر وزارت، با نمایندگان مجلس معامله می کند!
باید خون گریست به حال ایرانمان که حاکمان برای استمرار حاکمیت خود، جان وطن را به معامله می گذارند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال های تلگرامی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین