پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۶۱۲۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم از تخلف برخی دانشگاه‌ها در زمینه جذب اعضای هیات علمی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات شرایط عمومی و اختصاصی وزارت علوم در فرایند جذب را مورد توجه قرار نمی دهند و برای خود شرایط خاص تعیین می کنند که ما با این نوع برخوردها کاملا مخالف هستیم و با دانشگاه‌های متخلف برخورد خواهیم کرد.

شعارسال: رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم از تخلف برخی دانشگاه‌ها در زمینه جذب اعضای هیات علمی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات شرایط عمومی و اختصاصی وزارت علوم در فرایند جذب را مورد توجه قرار نمی دهند و برای خود شرایط خاص تعیین می کنند که ما با این نوع برخوردها کاملا مخالف هستیم و با دانشگاه‌های متخلف برخورد خواهیم کرد.

دکتر محمدرضا رضوان طلب ، ضمن بیان این مطلب درخصوص اقدام برخی از دانشگاه‌ها در تعیین شرایط اختصاصی برای جذب اعضای هیات علمی در فراخوان جذب شهریور ماه 97، اظهارکرد: روح فراخوان جذب که از سوی وزارت علوم اعلام می‌شود، به منظور مشارکت عمومی و ایجاد زمینه اجرای عدالت بین تمامی واجدان شرایط ترسیم شده است، متاسفانه بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات این اصل غیرقابل عدول را در مقام اعلام و یا در مقام اعمال مورد توجه قرار نمی دهند.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم تصریح کرد: ما صد در صد با چنین رفتارهایی مخالفیم و از همکاران خود در گروه های علمی و آموزشی دانشکده ها و دانشگاه‌ها تقاضا داریم عنصر "عدالت" را در قضاوت‌های خود و برنامه ریزی‌های جذب اعضای هیأت علمی جدی بگیرند و صرفا مصالح رشد و ارتقاء آموزشی عالی کشور مورد نظر آنها باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم طی 5 سال گذشته به هیچ چیز غیر از صلاحیت‌های علمی و اخلاقی توجه نشده است، تاکید کرد: با کمال صراحت می‌گوییم گزارشات متعددی که از گروه‌ها و دانشکده ها به ما می‌رسد حاکی از وجود تیم بندی‌هایی است که بین اساتید وجود دارد و عنصر سیاسی هم در آن دخالت چندانی ندارد بلکه برخی از اساتید صرفا به تبع "منافع شخصی" قضاوت می‌کنند و به کسی برای عضویت در گروه رأی می دهند که بعدا بتوانند از رأی او برای ریاست بر گروه، دانشکده و دانشگاه استفاده نمایند و یا تحقیقات خود را مشترک و به نام آنان ثبت کنند.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم خاطر نشان کرد: تخلفات فوق آفت‌های مزمنی است که در گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها دیده می‌شود. ما این قضاوت‌های شخصی و تیمی و .... را در وزارت علوم مستند سازی می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد کسی نظر شخصی خود را در فرایند جذب اعضای هیأت علمی دخیل کند.

دکتر رضوان طلب در خصوص تخلف برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تعیین برخی شرایط اختصاصی برای جذب هیات علمی نیز گفت: اعلام برخی شرایط نظیر "دانشجویان متعهد به پژوهشگاه‌ها"، "سابقه همکاری با موسسه یا دانشگاه"،‌ "پذیرش صرفا از اعضای هیات مدیره موسسه" و یا نمونه‌هایی مثل این "فراخوان" که جهت ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی موسسه است و سایرین مجاز به انتخاب نیستند"، از جمله موارد تخلف در روند جذب فراخوان هیات علمی به شمار می‌روند که از سوی برخی دانشگاه‌ها اعلام می‌شوند؛ لذا آنان را از حضور و شرکت در فراخوان این مرحله محروم کردیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5مهر 1397 ، کدخبر: 97070402828،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
واقعا بعضی دانشگاها هم تو جذب هیئت علمی دقیق عمل میکنن و مو رو از ماست میکشن بیرون چون به نفع خودشونه
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
خب برای برخورد با اون ها چه برنامهای ریخته شده؟
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین