پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۶۱۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
در قرارداد، من اپتیما پیش خرید کرده بودم. در قرار داد ذکر شده بود تا سررسید تحویل خودرو ماهانه 24 درصد سود به پول من تعلق می گیرد البته تا 270 روز و بعد از آن اگر خودرو داده نشد عظیم خودرو باید 29 درصد سود به من بابت تاخیر می داد. نزدیک به تاریخ 18 خرداد 97 که سررسید قرارداد ما بود و باید یا خودرو یا سود تاخیر می دادند به یکباره همه چیز تغییر کرد

شعارسال: یکی از تماس هایی که با پرشین خودرو در مورد عظیم خودرو گرفته شد، مربوط با آقایی به نام عیسی بود.

عیسی در ابتدای صحبت با ما جریان رفتن به عظیم خودرو و قرار سرمایه گذاری خود با ایشان را این گونه شرح داد:

قرار بود 116 میلیون تومان برای سرمایه گذاری یکساله و با سود ماهانه 24 درصد به عظیم خودرو بدهم. روزی که به شرکت عظیم خودرو رفتم با یک قراردادی رو به رو شدم که به جای سرمایه گذاری از خرید خودرو سخن گفته بود یعنی من قرار بود یک خودروی اپتیما خریداری کنم اما من خودرو نمی خواستم!

مدیران این شرکت به من گفتند که قرارداد ما با شما سرمایه گذاری است اما؛ فرمت قراردادهای ما خودرویی است و در موعد سررسید، ما خودروی شما را به قیمت روز خریداری کرده و به شما پرداخت می کنیم.

*خودرو چه بود؟

در قرارداد، من اپتیما پیش خرید کرده بودم. در قرار داد ذکر شده بود تا سررسید تحویل خودرو ماهانه 24 درصد سود به پول من تعلق می گیرد البته تا 270 روز و بعد از آن اگر خودرو داده نشد عظیم خودرو باید 29 درصد سود به من بابت تاخیر می داد. نزدیک به تاریخ 18 خرداد 97 که سررسید قرارداد ما بود و باید یا خودرو یا سود تاخیر می دادند به یکباره همه چیز تغییر کرد.

اول گفتند ماشین نداریم و دولت جلوی واردات را گرفته است یا انصراف دهید یا صبر کنید!

گفتم اگر انصراف دهم...؟ گفتند 45 روز کاری دیگر همان 116 میلیون تومان را بدون سود به شما تقدیم می کنیم! برخی از دوستان من این کار را کرده بودند و پس از 60 روز به پول خود رسیدند بنابراین قبول نکردم.

قرار شد به من یک ماشین دیگر بدهند. 13 خرداد اسم من را در لیست انتظار خودرو قرار دادند. ماه ها خبری نشد. ماه گذشته تماس گرفتند که بیا می خواهیم ماشین جایگزین به تو بدهیم به نام ترامپچی!

گفتم این چه خودرویی است و من نمی خواهم. از دهانشان پرید که جک اس5 هم می توانند بدهند با قیمت 148 میلیون تومان. گفتم من جک می خواهم. باز اسم من را در لیست انتظار قرار دادند بعد از یک مدت تماس گرفتند گفتند بیا خودرو را تحویل بگیر. رفتم گفتند برو شنبه بیا. شنبه دوباره سر زدم گفتند ماشین حاضر است اما به قیمت 178 میلیون تومان! نه 148 میلیون. و اتوماتیک هم 215 میلیون تومان!

به اینجا که رسید، صبرم تمام شد و داد و بیداد را آغاز کردم. فردی از اتاق سراسیمه بیرون آمد که بعدا فهمیدم رییس شرکت است. پرسید چه شده: گفتم مسخره کردین مردم را؟ خودتان تاخیر دارید حالا می خواهید پول اضافه هم بگیرید؟ این آقای رییس هم یک فیلمی بازی کرد و سر کارمندان داد و بیداد کرد و رفت. گویی من مشکلم حل شده!

دوباره اسمم را نوشتند و بعد از یک ماه خبر دادند که ماشین شما حاضر است. بالاخره جک اس5 اتوماتیک را با قیمت 222 میلیون تومان دریافت کردم.

البته دوباره من بابت قیمت اعتراض کردم که چرا شما حداقل ۱۵ میلیون از قیمت نمایندگی گران تر قیمت می دهید که گفتند ما گران خریدیم آدرس و شماره نمایندگی دادم که از اینها بخرید گفتند همین که هست! گفتم ماشینی که به من می دهید ۵ میلیون زیر قیمت خودتون، به شما می فروشم بردارید و من لااقل پولم را بگیرم که گفتند این پول شویی و گناه کبیره است!

خلاصه در پایان 21 میلیون تومان سود 270 روز را دادند و وقتی نوبت به سود 29 درصدی تاخیر رسید، گفتند خبرتان می کنیم و البته به جای 29 درصد تنها 9 درصد سود بابت تاخیر می دهیم!

گفتم چرا؟

گفتند دولت مشکل برایمان ایجاد کرده و ما ضرر کردیم.

عظیم خودرو پول من را یکسال گرفته و سودش را کرده حالا می گوید پول ندارم که بدهم.

این کل صحبت های عیسی خریدار اپتیما از عظیم خودرو بود که بعد از یکسال به جای اپتیما، خودروی جک دریافت کرده و به جای 29 درصد سود 9 درصد سود تاخیر قرار است به حسابش واریز شود؟ کی؟ خدا می داند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرشین خودرو، تاریخ انتشار: 15مهر1397، کدخبر: 103105: persiankhodro.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
ا.ف75
کی باید نظارت کنه روی این جور شرکت ها
ضعف دولت توی اداره کشور بدجوری روی اعصاب مردمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین