پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
تیم فوتبال پرسپولیس دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل السد قطر با یک گل به پایان رساند تا یک گام به فینال آسیا نزدیک‌تر شود. در این میان هفته گذشته جلسه‌ای بین مسئولان AFC، مسئولان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال برگزار شد که در این جلسه مسئولان ای‌اف‌سی 200 ایراد ریز و درشت به ورزشگاه آزادی وارد دانستند. در صورت صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه 44 ساله آزادی 21 آبان ماه میزبان این رویداد بزرگ خواهد بود. فرهاد نیکوخصال یکی از افرادی است که شناخت زیادی از این ورزشگاه دارد. او اواخر تیرماه سال جاری برای دومین بار مسئولیت این ورزشگاه بزرگ را برعهده گرفت و حال با توجه به ایراداتی که مسئولان AFC گرفته‌اند، نیکوخصال به عنوان سرپرست این ورزشگاه وظیفه خطیری برای رفع این ایرادات در فاصله 5 هفته‌ای تا فینال لیگ قهرمانان آسیا دارد.

شعار سال: تیم فوتبال پرسپولیس دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل السد قطر با یک گل به پایان رساند تا یک گام به فینال آسیا نزدیک‌تر شود. در این میان هفته گذشته جلسه‌ای بین مسئولان AFC، مسئولان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال برگزار شد که در این جلسه مسئولان ای‌اف‌سی 200 ایراد ریز و درشت به ورزشگاه آزادی وارد دانستند. در صورت صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه 44 ساله آزادی 21 آبان ماه میزبان این رویداد بزرگ خواهد بود. فرهاد نیکوخصال یکی از افرادی است که شناخت زیادی از این ورزشگاه دارد. او اواخر تیرماه سال جاری برای دومین بار مسئولیت این ورزشگاه بزرگ را برعهده گرفت و حال با توجه به ایراداتی که مسئولان AFC گرفته‌اند، نیکوخصال به عنوان سرپرست این ورزشگاه وظیفه خطیری برای رفع این ایرادات در فاصله 5 هفته‌ای تا فینال لیگ قهرمانان آسیا دارد. البته نیکوخصال اعلام کرد که مسئولان ورزشی کشورمان امروز (دیروز) با حضور و بازدید و سپس برگزاری جلسه‌ای در ورزشگاه آزادی، به دنبال حل مشکل و برطرف کردن ایرادات مطرح شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. به همین منظور خبرنگار «ایران» در مورد مسائل مختلف بخصوص ایرادات مسئولان AFC از این ورزشگاه پیر کشورمان با نیکوخصال به گفت‌وگو پرداخت که حاصل آن پیش روی شماست.

آقای نیکوخصال! در ابتدا در مورد 200 ایرادی که مسئولان AFC از ورزشگاه آزادی گرفتند صحبت کنید. این تعداد ایراد از ورزشگاه آزادی که ورزشگاه اول کشورمان است، به هیچ وجه قابل هضم نیست!

همان طور که گفتید، مسئولان AFC، 200 ایراد ریز و درشت از این ورزشگاه گرفتند که فدراسیون 8 مورد را به ما اعلام کرد و آن 8 مورد ایرادات سخت‌افزاری است که ما در پی رفع این ایرادات هستیم.

یعنی از ایراداتی که گرفته‌اند، بی‌خبرید؟

این ایرادات به فدراسیون گفته شده و همان طور که گفتم، فدراسیون 8 مورد را به ما منتقل کرد که آن 8 مورد شامل نرده‌کشی و مباحثی همچون صدای ورزشگاه است. این نواقص باید تا زمان برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود. سیستم صوتی مهم‌ترین ایرادی است که مسئولان AFC از ورزشگاه آزادی گرفته‌اند که رفع این مشکل حدود 4 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

هر ساله مسئولان AFC از ورزشگاه‌ها بازدید می‌کنند و ایرادات را متذکر می‌شوند، مگر ایرادات گذشته برطرف نشده که این تعداد ایراد گرفته‌اند؟

مسئولان AFC هر ساله الزاماتی برای ورزشگاه‌ها در نظر می‌گیرند که این الزامات هرساله به روز می‌شود. ورزشگاه آزادی سازه مسنی است و این سازه براساس امکانات 4 دهه گذشته ساخته شده و همانند ورزشگاه‌های نوساز نیست.

نکته جالبی که مسئولان AFC به آن اشاره کردند، این بود که ورزشگاه آزادی بیشتر به موزه شباهت دارد!

بحث موزه زمانی مطرح می‌شود که یک سازه اسقاطی باشد که ورزشگاه آزادی این گونه نیست. ورزشگاه آزادی اولین و بزرگ‌ترین ورزشگاه در خاورمیانه است. البته این ورزشگاه از نظر معماری یک موزه است اما اینکه این ورزشگاه خرابه باشد، این گونه نیست. باید سالانه این ورزشگاه بازسازی شود.

بودجه‌ای که برای بازسازی این ورزشگاه در نظر گرفته می‌شود، چقدر است؟

سال به سال مقدار بودجه در نظر گرفته شده متفاوت است. امسال 7 میلیارد تومان بودجه برای بحث مقاوم‌سازی و بهسازی ورزشگاه در نظر گرفته شده. برای روکش آسفالت ورزشگاه هم 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. پرداخت بودجه برای بهسازی ورزشگاه آزادی به شرایط مالی دولت بستگی دارد. خوشبختانه 2 سالی است که شرایط دولت خوب است و دولت بودجه خوبی در اختیارمان قرار می‌دهد. ورزشگاه آزادی به دلیل بی توجهی دولت‌های گذشته به چنین وضعی دچار شده است.

وزارت ورزش چقدر برای رفع ایرادات کمک می‌کند؟

یکی از محدود زمان‌هایی که وزارت ورزش ورزشگاه آزادی را خوب می‌بیند، همین 2 سال اخیر است. متأسفانه این ورزشگاه خیلی از سال‌ها دیده نشده و هم اکنون این ورزشگاه توجه مسئولان را جلب کرده.

در سال چند بازی در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود؟

90 درصد بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود، بازی‌های لیگ برتر است. 10 درصد به مسابقات بین‌المللی و تمرینات تیم ملی اختصاص دارد. در سال حدود 60 مسابقه در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار می‌شود که این آمار به هیچ وجه آمار کمی نیست.

تیم‌های پرسپولیس و استقلال چه مقدار بابت اجاره ورزشگاه پرداخت می‌کنند؟

این دو تیم هر بازی 70 میلیون تومان پرداخت می‌کنند. البته این مبلغ در سال آینده تغییر خواهد کرد.

آیا جهت نگهداری ورزشگاه آزادی مشکلاتی وجود دارد؟

خوشبختانه از این نظر هیچ مشکلی نداریم و کارها عالی پیش می‌رود. ما در بحث نگهداری این سازه مشکلی نداریم و کارها در حال انجام است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 15 مهر 97، کدمطلب: 484782، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
5 هفته هم زمان کمی نیست باید ببینیم چیکار میکنند
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین