پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
شنبه‌شب ديدار برگشت از مرحله فينال ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي بين دو تيم پرسپوليس و کاشيما برگزار شد که در نهايت با تساوي بدون گل دو تيم (با توجه به برتري دو بر صفر کاشيما در ديدار رفت)، نماينده ژاپن موفق شد براي اولين‌بار به مقام قهرماني در اين رقابت‌ها دست پيدا کند. بااين‌حال اين فينال هم مثل بقيه رويدادهاي بزرگ ورزشي خالي از حاشيه نبود؛ براي مرور بخشي از اين حواشي بايد به روزهاي قبل‌تر از فينال برگشت.

شعار سال: پيش از برگزاري مسابقه فينال، کنفدراسيون فوتبال آسيا ايرادات سخت‌افزاري بسياري نسبت به برخي نواقص در ورزشگاه آزادي مطرح و تأکيد کرد اين مسائل بايد تا پيش از آغاز مسابقه برطرف شوند، در غير اين صورت ديدار برگشت به ميزباني پرسپوليس در کشور ثالث انجام خواهد شد. به همين دليل مسئولان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش بر آن شدند تا اين کاستي‌ها را در اسرع وقت به بهترين شکل ممکن برطرف کنند. کارگرها سه شیفت مشغول کار شدند تا ايرادات موردنظر کنفدراسيون فوتبال آسيا را برطرف کنند؛ درست در همين زمان بود که مهم‌ترين حاشيه اين بازي شکل گرفت: کشف دستشويي‌هاي قديمي در ورزشگاه آزادي.
روايت‌هاي مختلفي از اين خبر عجيب در فضاي مجازي و رسانه‌ها دست‌به‌دست چرخيد که هرکدام خبر از کشف اتفاقي تازه مي‌داد؛ عده‌اي خبر مي‌دادند که اين دستشويي‌ها مربوط به قبل از انقلاب است و با همين کيفيت نو و تازه پشت ديوارها پديدار شده است! البته قضيه پيدایش آني اين دستشويي‌ها بيشتر از همان فيلم ضبط‌شده آمد؛ جايي که راوي مدعي است بعد از تخريب ديوارهاي VIP اين دستشويي‌ها به شکلي کاملا دست‌نخورده پيدا شده‌اند. ماجرا آن‌قدر دست‌به‌دست چرخيد تا تقريبا مخاطبان فوتبال به اين باور برسند که اين دستشويي‌ها از همان قريب به 40 سال پيش پشت ديوارها پنهان شده‌اند تا کسي «ماهيت غربي‌شان» را نبيند؛ شايعه خبر از آن مي‌داد چون اين دستشويي‌ها فرنگي بوده‌‌اند پشت ديوارها محبوس شده‌‌اند تا به نوعي نماد غرب‌گرايي از بين برود. البته اين بخش کوچکي از اين شايعات بود، چون در فضاي مجازي پا از اين فراتر رفت و عنوان شد که «دستگيره‌هاي در اين دستشويي‌ها هم همگي از طلا هستند!» نکته مهم اما اين بود که هيچ‌کس هم نمي‌دانست چرا اين ديوار جلوي توالت‌ها کشيده شده است، آن‌هم درحالي‌که استاديوم آزادي با کمبود سرويس‌هاي بهداشتي مواجه است.

روايتي نزديک به واقعيت
بعد از بازتاب زياد اين شايعه در فضاي مجازي، بسياري بر آن شدند تا از واقعيت ماجرا باخبر شوند؛ واقعيتي که از سوي مسئولان ورزشگاه آزادي بيان شده و به نظر مي‌رسد به واقعيت نزديک‌تر باشد. طبق ادعاي مسئولان، اين شش دستشويي در انتهاي سالن vvip (جايگاه تشريفات ورزشگاه آزادي) قرار داشته که با برنامه‌ريزي قبلي ديوارچيني شده است؛ آن‌هم نه 40 سال پيش، بلکه تقريبا نزديک به 15 سال قبل. ماجرا از اين قرار است که حدود 15 سال پيش به دليل بزرگ‌بودن جايگاه پذيرايي از مسئولان ويژه، اين دستشويي‌ها تبديل به انباري مي‌شوند تا در بخش‌هاي ديگر مورد استفاده قرار بگيرند. به همين دليل در همان سال، تيغه‌چيني صورت مي‌گيرد تا انتهاي سالن (همان‌جايي که دستشويي‌ها تعبيه شده بودند) تبديل به انباري شود، اما بعد از شروع تعميرات و بازسازي بخشي از ورزشگاه آزادي، کارگرها اين ديوار را تخريب کردند تا فضاي سالن پذيرايي از ميهمانان ويژه گسترده‌تر از قبل شود. مهندس حسن کريمي، مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي، در گفت‌وگو با يکي از رسانه‌هاي تصويري با رد شايعه کشف اين دستشويي‌ها مي‌گويد: «خودمان سال‌ها پيش اين بخش را ديوارچيني و تبديل به انباري کرديم. حالا که بحث يکي از الزامات تجهيز سالن پذيرايي کنفدراسيون فوتبال آسيا مطرح شده، صلاح ديديم که اين ديوار را مجددا تخريب کنيم

نوسازي دستشويي‌ها
بخش مهم‌تر شايعات مطرح‌شده خبر مي‌داد که اين دستشويي‌ها با همان معماري پيدا شده و هيچ چيزي در آن تغيير نکرده است؛ موردي که مهندس کريمي آن را هم رد مي‌کند و مي‌گويد: «در عرض چند روز به اصلاح و نوسازي دستشويي‌هاي قديمي پرداختيم و حالا سه دستشويي نو براي بخش vvip داريم که قابل استفاده است». او به يکي ديگر از شايعات (توالت‌هاي فرنگي و عدم تطابق با فرهنگ ايراني) هم واکنش نشان مي‌دهد و مي‌گويد: «سرويسهاي توالت فرنگي را ما بعد از نوسازي اضافه کرديم و قبلا، اصلا توالت فرنگي در اينجا تعبيه نشده بود». کريمي همچنين از فيلم‌گرفتن شخص يا اشخاصي که در ويدئوی مذکور مدعي شده بودند اين دستشويي‌ها بعد از 40 سال کشف شده، ابراز بي‌اطلاعي کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 21 آبان 97، شماره: 3289


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین