پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با تاکید بر اینکه در این تغییرات اصل بر حبس زدایی و بازداشت افراد به دلیل مهریه است، اضافه کرد: ما می‌خواهیم این را در قانون مهریه بگنجانیم که "شخصی به دلیل مهریه بازداشت و حبس نشود."
شعار سال :  نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با تاکید بر اینکه در این تغییرات اصل بر حبس زدایی و بازداشت افراد به دلیل مهریه است، اضافه کرد: ما می‌خواهیم این را در قانون مهریه بگنجانیم که "شخصی به دلیل مهریه بازداشت و حبس نشود."  سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان به دنبال حذف حبس و زندانی شدن افراد در قانون مهریه هستند. حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دادگاه‌های کیفری نباید در مسائل حقوق خصوصی و شرعی، ورود کرده و افراد را دستگیر کنند، یادآور شد: مگر اینکه شخص دادگاه را فریب دهد و اموالی که دارد را به دادگاه معرفی نکند. وی افزود: در حقوق خصوصی زمانی که شخصی از کسی به عنوان مهریه طلب‌کار است، طلبکار اموال، بدهکار را به دادگاه معرفی می‌کند، اجرائیه‌ای صادر می‌شود و آن مال به نفع طلبکار مصادره می‌شود. سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه نگهداری افراد به جرم مهریه، دیه و همچنین بدهی در زندان فایده چندانی ندارد، ادامه داد: برخی از نمایندگان به دنبال ایجاد تغییر در قانون مهریه هستند. در گذشته نیز در این قانون تغییر ایجاد شده بود و اگر مهریه خانمی 1000 سکه بود تنها 110 سکه پرداخت می‌شد. نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با تاکید بر اینکه در این تغییرات اصل بر حبس زدایی و بازداشت افراد به دلیل مهریه است، اضافه کرد: ما می‌خواهیم این را در قانون مهریه بگنجانیم که "شخصی به دلیل مهریه بازداشت و حبس نشود."

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار:23 مهر 1397،کدخبر:fararu.com،377178

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
سلام
اولا ، زندانی کردن مرد بخاطر مهریه ظلم و ناعدالتی است چراکه محکوم مهریه دزدی ، قتل یا کلاهبرداری نکرده که .... ازدواج کرده .
ثانیا : محکومین مهریه چه گناهی دارند قیمت سکه بخاطر بی تدبیری دولت چندین برابر شده ؟؟؟؟ روزی که مهریه را قبول کردن باید محسابه گردد نه نرخ روز سکه ... (قیمت سکه به نرخ روز عقد ) . چرا که هیچ جای دنیا بدین صورت قیمتها تغییر نکرده است و محکوم مهریه چه گناهی کرده ...
ثالثا : متاسفانه قوه قضائیه پس از تقسیط مهریه ، اگر سکه ای که نزدیک 5 میلیون شده است قسطش را چند روز دیرتر بدهی سریع جلب وزندان میکند ... من خود شخصا این موضوع را مشاهده نمودم . این چه عدالت در کشور اسلامی است ؟؟؟؟
رابعا : در سال 91 سقف مهریه را اعلام کردند 110 سکه . در آن زمان سکه 900 هزار تومان بود و الان نزدیک 5 میلیون تومان ، پس چرا قوه قضائیه این اختلاف 5 برابری را در سقف تعیین شده کاهش نمیدهد که سقف 110 سکه بشود 20 سکه ... ؟؟ آیا این عدالت است که سکه 5 برابر شده همان سقف110 سکه باشد ؟؟؟؟
و خیلی مشکلات دیگر نظیر عدم ازدواج جوانها بخاطر اجرا گذاشتن زیاد مهریه و زندان افتادن جوانها (که الان در اثر خانواده ها وجود دارد ) و .... که به نظر بنده جامعه به ناهنجاری کشیده میشود و مردها با خود میگویند چرا ازدواج کنیم که به زندان ختم شود .... چرا ازدواج کنیم و تعهد کنیم سکه ای که امروز 5 میلیون تومان است و فردا قیمتش معلوم نیست را بدهیم و زندان برویم ؟؟؟
با تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین