پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت هدایتگر مته های حفاری شدند.

شعار سال: وحید اسماعیلی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده ابزارهای مربوط به حفاری نفت در حاشیه رونمایی از این ابزارهادر دانشگاه امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: ما در این شرکت سه ست دستگاه را طراحی کردیم که جزء ۱۰ قلم کالای استراتژیک وزارت نفت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این دستگاه ها در قالب یک شرکت دانش بنیان و توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید شده است، گفت: دستگاهی که ساخته ایم به عنوان ابزاری است که پشت مته حفاری نصب می شود و مته حفاری را هدایت می کند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: این ابزارها می تواند به هنگام استخراج، برنامه رسیدن به چاه و سطح را پیاده سازی کرده و به سمت هدف حرکت کند. به گفته وی، در واقع این سه ست، شامل شش دستگاه می شود.

وی افزود: البته در سال ۹۳ مناقصه ای برگزار شد که در این مناقصه امتیاز بالایی را کسب کردیم و قیمت دستگاههای ما پایین ولی با کیفیت بود اما برای قرار داد نهایی در ارائه ضمانت نامه دچار مشکل شدیم.

وی بیان کرد: در همین راستا از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا ضمانت نامه ای اخذ کردیم و با شرکت پشتیبانی ساخت و کالای وزارت نفت قرارداد خرید را منعقد کردیم.

اسماعیلی با بیان اینکه نمونه اولیه دستگاه را ساخته ایم، عنوان کرد: شرکت ملی حفاری نفت متقاضی این دستگاه است و قرار است بعد از تولید از این دستگاه در استخراج نفت استفاده کند.

وی گفت: این دستگاه ها در دکل و پشت موتور حفاری بسته و بعد به داخل چاه فرستاده می شود؛ می توانیم هدایت مته را از طریق این ابزار در دست بگیریم که این مته از طریق این ابزار حرکت کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان افزود: بعد از تحریم های اولیه این ابزارها از انگلیس به ایران نمی آمد و سیستم های چینی استفاده شد ولی اکنون با تولید آن در این شرکت ان شا الله از نمونه بومی بهره برداری می شود.

اسماعیلی گفت: تست های میدانی این دستگاه ها در چاه های نفت تحت اختیار شرکت ملی حفاری نفت انجام گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 22 مهر 97، کد مطلب: 4429866،www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین