پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۶۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
غلامی با تاکید به توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان گفت: شرکت‌های نوپا اصلی‌ترین مسیر برای تبدیل دانش به ثروت هستند.

شعار سال: در شرایط اقتصادی امروز کشور که برخی مشکلات بوجود آمده‌اند باید به دنبال میانبرهایی باشیم که به کمک آن‌ها اقتصاد کشور را نجات دهیم و شاید بهترین راهکار حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و به حرکت درآوردن چرخ شرکت‌ها باشد؛ وجود بیش از ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال نشانگر راه افتادن چرخ های اقتصاد دانش‌بنیان است؛ اقتصادی که به کمک این شرکت‌ها توانسته است بخشی از نیازهای کشور را برطرف کند.

همه ما می‌دانیم محور اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه دانش جوانان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی شکل گرفته است و البته نقش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و کارآفرینی در دانشگاه‌ها به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های استارت‌آپی کمک بسزایی کرده است و بسیاری از شرکت‌هایی که امروز توانسته اند رشد بالایی داشته باشند و به درآمدهای بسیاری دست پیدا کنند از دل همین مراکز دانشگاهی بیرون آمده‌اند.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان متولی اصلی کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی است و تا به امروز فعالیت‌های بسیاری را برای کمک به شرکت‌ها و دانشجویان فناور داشته است و هر روز شاهد افزایش این شرکت‌ها و رونق گرفتن پارک‌ها هستیم.

در همین راستا منصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمایت‌هایی که وزارت علوم از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل می‌آورد گفت: مسیر تبدیل دانش به ثروت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان به نتیجه می‌رسد و تلاش ما در وزارتخانه دوچندان کردن این حمایت‌هاست.

وی با بیان اینکه تا به امروز حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان شده است، اظهار کرد: باید بسترهای حمایتی از شرکت‌ها را افزایش دهیم و یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم افزایش حمایت‌ها در راستای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

غلامی درباره نقش کلیدی شرکت‌های دانش بنیان در زمان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: راهکار وزارت علوم عبور از این تحریم‌ها و حرکت به سمت بهره‌مندی از توانمندی علمی فناوران است.

تعامل وزارت علوم و سایر نهادهای دولتی برای حل مشکل واردات شرکت‌های دانش بنیان

وی با اشاره به تعاملات وزارت علوم با سایر نهادهای دولتی گفت: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه واردات دچار مشکلاتی هستند که برای حل آنها با سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی هماهنگی‌های لازم انجام خواهد گرفت و پیگری‌های لازم انجام می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه متخصصان داخلی کمک زیادی به حل مشکلات می‌کنند اظهار کرد: خوشبختانه حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان روز به روز افزایش پیدا می‌کند و به تناسب همین حمایت‌ها ما نیز در وزارتخانه باید تسهیلات متنوعی را برای کمک به فناوران فعال در شرکتهای دانش‌بنیان در نظر بگیریم.

وی درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با توجه به تحریم‌های موجود، ‌گفت: راهکار وزارت علوم، عبور از تحریم‌هاست و حرکت در مسیر توانمندی‌های علمی و فناوری یکی از راهکارهای متخصصان داخلی ماست و به نظر من باید به شکل‌های مختلفی از این شرکت‌ها حمایت شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت حمایت‌های خود را از شرکت‌های دانش بنیان افزایش داده و مسیر تبدیل دانش به ثروت از طریق این شرکت‌ها بهتر شده است.

وزیر علوم اضافه کرد: تلاش ما این است که با توجه به اینکه مسیر تبدیل دانش به ثروت باید مشخص شود؛ از طریق این شرکت‌ها بهتر به نتیجه می‌رسیم، حمایت‌های خود را دوچندان خواهیم کرد.

غلامی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌ای است که تاکنون حمایت‌های خوبی در این زمینه از این شرکت‌ها شده است و به نظرم باید این شرکت‌ها را به طور وسیع‌تری در کشور حمایت کنیم و یکی از برنامه‌های وزارت علوم، حمایت‌های مختلف از این شرکت‌هاست.

وزیر علوم در خصوص واردات نمونه‌های خارجی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان،‌ گفت:‌ چند شرکت دانش بنیان مسائلی در مورد هماهنگی با سایر وزارتخانه‌ها مطرح کردند که حتما این موضوع پیگیری خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 23 مرداد 97، کدمطلب: 6626024، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
دانش بنیانی که تو ایران داره فعالیت میکنه با کمبود حمایت و توجه داره جم میکنه بره خارج! شما کجای کارین؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
واقعا ای کاش که روز به روز این حمایت ها بیشتر بشه از این شرکت ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
شرکت های دانش بنیان هم باید ارتباطشان را با دانشگاه و مدارس بیشتر کنند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
خیلی خوبه دولت از شرکت های نوپا حمایت کنه به مرور میتونن به پیشرفت های زیادی برسن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین