پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
با حضور معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، ۸ تفاهمنامه همکاری میان شرکت‌های ایرانی و کشورهای خارجی در دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور به امضا رسید. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان و اعضا هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق و تجار عراقی، گفت: ایران و عراق تبادلات قابل توجهی در زمینه‌های مختلف داشته اند. در موضوع فناوری‌های نو نیز تعاملات خوبی در دوره‌های مختلف و در نمایشگاه‌های مختلف مشترک میان ایران و عراق برگزار شد.

شعار سال: علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان و اعضا هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق و تجار عراقی، گفت: ایران و عراق تبادلات قابل توجهی در زمینه‌های مختلف داشته اند. در موضوع فناوری‌های نو نیز تعاملات خوبی در دوره‌های مختلف و در نمایشگاه‌های مختلف مشترک میان ایران و عراق برگزار شد.

وی با اشاره به نمایشگاهی که ۶ سال پیش در اربیل عراق توسط ایران افتتاح شد، بیان کرد: در آن نمایشگاه قراردادهای خوبی به امضا رسید. این ارتباط می‌تواند ارتقا هم پیدا کند. ایران از نظر فناوری‌های نو کشور غنی ای است و پیشرفت‌های خوبی داشته است. ایران در زمینه بیشتر فناوری‌ها در چند سال گذشته شاهد رشد گسترده ای بوده است.

دلیری توضیح داد: محصولات فناورانه ایرانی هرساله به کشورهای بزرگ از جمله کشورهای اروپایی صادر می‌شود. جایگاه ایران در برخی از فناوری‌ها ویژه است. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به حوزه نانو اشاره کرد که ایران دارای رتبه چهارم در دنیا است.

وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان بخش سرمایه گذاری در حوزه فناوری‌های نوین این آمادگی را داریم که تعامل را هرچه بیشتر برقرار کنیم. قراردادهای امروز نیز می‌تواند فرصتی برای تعاملات میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و شرکت‌ها و دانشگاه‌های کشورهای دیگر از جمله عراق را ایجاد کند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی همچنین آمادگی ایران برای صادرات محصولات ایرانی از طریق خط‌های اعتباری مشترک را اعلام کرد و افزود: امکان انتقال فناوری برای شرکت‌های عراقی از جمله اقداماتی است که همینجا برای آن اعلام آمادگی می‌کنیم. کشور ایران و عراق دارای روابط دیرینه ای است و در حوزه فناورانه نیز این تعاملات می‌تواند در تقویت روابط به خوبی ظاهر شود.

در پی این نشست ۸ تفاهمنامه همکاری میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و کشورهای خارجی به امضا رسید. از جمله این تفاهمنامه‌ها شرکت «الوان ثابت» است که تفاهمنامه ای با شرکت عراقی پیرامون استفاده از رنگ‌های این شرکت در کارخانه امضا کرد. تفاهم نامه دیگر این شرکت با هندوستان در حوزه نساجی و سومین تفاهمنامه این شرکت با دانشگاه کویا کردستان عراق در راستای فعالیت‌های فناورانه بود.

شرکت دانش بنیان «سینا کلون» نیز با دانشگاه کویا کردستان در زمینه تحقیقات علمی و نیز خرید دارو بیولوژیکی تفاهمنامه ای به امضا رسید. این دانشگاه همچنین تفاهمنامه ای با شرکت دانش بنیان «شفا طبیعی پدیده» در زمینه دارویی امضا کرد.

«پژوهشگاه میراث فرهنگی ایران» در راستای تبادلات میراق فرهنگی با دبیر کارگروه میراث فرهنگی ایتالیا تفاهمنامه ای به امضا رساند. همچنین دانشگاه تکنیکال عراق شامل دانشگاه "صلاح الدین"، دانشگاه"شمال" و چند دانشگاه دیگر، با «شرکت مدیریت صادرات هوکاد» تفاهمنامه ای در راستای راه اندازی آزمایشگاه نانو بست. در آخر نیز دانشگاه کویا کردستان با «آزمایشگاه نوبل» تفاهمنامه ای امضا کرد که هدف آن فعالیت‌ها آزمایشگاهی و تحقیقاتی در حوزه بیولوژیکی است.

این نشست با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت شرکت مدیریت صادرات هوکاد برگزار شد. در این نشست اعضا هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق و نیز تجار عراقی حضور داشتند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت علمی ریاست جمهوری تاریخ انتشار 22مهر 97، کدمطلب: 38551، www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
فک میکنم کشور عراق بیشتر از هر جایی تمایل به همکاری داشته باشه

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین