پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
معاون رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان گفت: کشورهای شرقی در بسیاری از علوم نه‌تنها در حد کشورهای غربی بلکه حتی فراتر از آنها هستند.وی درباره ارتباط علمی با کشورهای شرقی اظهار کرد: کشورهای شرقی نظیر روسیه، چین و حتی هند پتانسیل علمی مناسبی دارند، مسئله اصلی این است که پشتیبانی مالی خاصی از این روابط تعریف نشده است.

شعارسال: معاون رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان گفت: کشورهای شرقی در بسیاری از علوم نه‌تنها در حد کشورهای غربی بلکه حتی فراتر از آنها هستند.

قباد شفیعی درباره ارتباط علمی با کشورهای شرقی اظهار کرد: کشورهای شرقی نظیر روسیه، چین و حتی هند پتانسیل علمی مناسبی دارند، مسئله اصلی این است که پشتیبانی مالی خاصی از این روابط تعریف نشده است.

وی افزود: مشکل دیگر در رابطه با موضوع ارتباط علمی با کشورهای شرقی این است که برنامه مشخصی برای طرح‌های تحقیقاتی و تبادل استاد و دانشجو تعریف نشده است.

معاون رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان ادامه داد: کشورهای اروپایی برنامه‌های مشخصی برای همکاری با دانشگاه‌های جهان تعریف کرده‌اند که متأسفانه کشورهای شرقی این برنامه‌ها را ندارند.

شفیعی گفت: کشورهای شرقی در بسیاری از علوم نه‌تنها در حد کشورهای غربی بلکه حتی فراتر از آنها هستند که ما می‌توانیم در این حوزه‌ها با آنها همکاری‌های جدی‌تری داشته باشیم.

وی بیان کرد: در کشور ما نیز باید برنامه‌های خاصی در این زمینه تعریف شود، برنامه‌هایی نظیر جندی‌شاپور می‌توانند با همکاری کشورهای شرقی تعریف شوند تا نتایج بهتری ارائه نمایند.

معاون رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان اضافه کرد: البته پتانسیل و ظرفیت‌های هر کشور و دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها متفاوت است که باید مطالعات دقیقی در این زمینه صورت گرفته و سپس همکاری‌ها را آغاز کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار30 مهر97، کدخبر:319933 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
س.ح75
در لفظ بله ولی در عمل چی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین